کارت های گرافیک اقتصادی اینتل در راهند؛ لیتوگرافی 6 نانومتری و مجهز به ۸ هسته Xe

اینتل اعلام کرد کارت های گرافیک مدل ARC Alchemist که به معماری Xe-HPG مجهز است را به عنوان سری اقتصادی روانه بازار می‌کند. اکنون جزئیات بیشتری از مشخصات فنی این کارت های گرافیک اقتصادی اینتل منتشر شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارت گرافیک ARC Alchemist مجهز به حداکثر هشت هسته […]

اینتل اعلام کرد کارت های گرافیک مدل ARC Alchemist که به معماری Xe-HPG مجهز است را به عنوان سری اقتصادی روانه بازار می‌کند. اکنون جزئیات بیشتری از مشخصات فنی این کارت های گرافیک اقتصادی اینتل منتشر شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کارت گرافیک ARC Alchemist مجهز به حداکثر هشت هسته و ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 خواهد بود و در آن از تکنولوژی لیتوگرافی ۶ نانومتری استفاده می شود. هدف از تولید این کارتهای گرافیک نیز مربوط به تقاضای بخش‌هایی از بازار است. طبق اعلام اینتل پس از عرضه مدل های پرچمدار اکنون به سراغ مدل های پایه و اقتصادی رفته است. این کارت های گرافیک در سه ماهه اول 2022 برای لپ تاپ ها و در سه ماهه دوم برای کامپیوترها عرضه می شود.

طبق اطلاعات فنی منتشر شده این کارت ها بر پایه SKU با ۱۲۸ واحد اجرایی هستند که در بالاترین واحد اجرایی ۱۰۲۴ به رابط باس ۹۶ بیتی و ۶ گیگابایت حافظه می‌رسند. بنابراین فرکانس GPUها احتمالاً حدود ۲.۲ تا ۲.۵ گیگاهرتز خواهد بود.

پیش از این در گزارشی از رابط باس ۶۴ بیتی و همچنین ۴ گیگابایت حافظه صحبت شده بود که با توجه به اطلاعات جدید پیشرفت به حساب می آید. احتمالاً نسخه مخصوص دسکتاپ ها شامل نسخه ۹۶ بیتی با ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 و سرعت ۱۶ گیگابایت بر ثانیه خواهد بود. علاوه بر آن نمونه ۴ گیگابایت حافظه و سرعت 1۴ گیگابایت بر ثانیه نیز مربوط به نسخه لپ تاپ ها است.

عملکرد گرافیکی این GPUها احتمالاً شباهت بسیار زیادی به انویدیا جی فورس GTX 1650 و GTX 1650 SUPER خواهد داشت. البته به توانایی رهگیری پرتو نیز مجهز و این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهد. یکی از مزیت های اصلی گرافیک های جدید اینتل در برابر رقبا قیمت مناسب آن خواهد بود. احتمالاً کارت های گرافیک جدید کمتر از ۲۰۰ دلار قیمت خواهند داشت. این در حالی است که دیگر کارت های گرافیک موجود در بازار با این مشخصات بالاتر از ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال