اینتل با لغو تولید چیپ‌های SoFIA و Broxton از بازار گوشی‌های‌هوشمند خارج می‌شود

بدون شک شرکت اینتل بزرگ‌ترین تولیدکننده پردازنده‌ها در دنیا است و ورود این شرکت به دنیای گوشی‌های هوشمند باعث شده بود تا لرزه بر اندام بسیاری از شرکت‌های فعال در این زمینه بیافتد. اما روز گذشته و در خبری غیرمنتظره، این شرکت به صورت رسمی از لغو تولید چیپ‌های SoFIA و Broxton خبر داد و این […]

بدون شک شرکت اینتل بزرگ‌ترین تولیدکننده پردازنده‌ها در دنیا است و ورود این شرکت به دنیای گوشی‌های هوشمند باعث شده بود تا لرزه بر اندام بسیاری از شرکت‌های فعال در این زمینه بیافتد. اما روز گذشته و در خبری غیرمنتظره، این شرکت به صورت رسمی از لغو تولید چیپ‌های SoFIA و Broxton خبر داد و این یعنی اینتل در حال حاضر هیچ چیپ جدیدی را برای به کارگیری در گوشی‌های هوشمند آینده ندارد.

چند روز پیش خبر متوقف شدن تولید این چیپ‌ها ابتدا توسط یکی از تحلیل‌گران با نام Patrick Moorhead منتشر شده بود و حالا شرکت اینتل نیز رسما این موضوع را تایید کرده است. اینتل این موضوع را در بیانه‌ای رسمی به وب‌سایت AnandTech اعلام کرده و اذعان داشته که کنسل کردن پلتفرم‌هایی همچون SoFIA 3GX و SoFIA LTE و همینطور SoFIA LTE2 می‌تواند مدیران این شرکت را برای عرضه کردن چیپ‌های پیشرفته‌تر و بهتر، در آینده‌ای نزدیک آماده سازد. این تصمیم آنها در زمان کوتاهی گرفته شده و البته نتیجه‌ی آن نیز در سریع‌ترین زمان ممکن قابل مشاهده خواهد بود.

این خبر در حالی منتشر شده که هفته گذشته شرکت اینتل از تصمیم خود برای تعدیل نیروی بیش از 12 هزار نفر از کارکنان تا اواسط سال 2017 خبر داده بود. با اینکه اینتل موفق شده بود در سال‌های اخیر برخی از چیپ‌های خود را برای گوشی‌های اندرویدی همچون ASUS ZenFone 2 عرضه کند، با این حال توانسته بود به جایگاه خوبی در این زمینه برسد. به هر شکل باید منتظر تصمیم‌های بعدی اینتل در زمینه‌ی سیستم روی چیپ‌ها باشیم و ببینیم که این شرکت بزرگ چگونه به این عرصه باز خواهد گشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال