[Computex 2015] رابط Thunderbolt 3 با بهره‌گیری از USB Type-C توسط اینتل معرفی شد!

نمایشگاه Coputex امسال، تا این لحظه پر از خبرهای جدید و شوکه‌کننده بوده و پس از معرفی بسیاری از محصولات و تکنولوژی‌های جدید، شرکت اینتل نیز از نسل جدید پورت‌های خود با نام Thunderbolt 3 رونمایی کرد. این پورت‌های فوق‌سریع برای اولین بار با نسل جدید کانکتور USB، یعنی Type-C نیز ترکیب شده‌اند و همین سبب […]

نمایشگاه Coputex امسال، تا این لحظه پر از خبرهای جدید و شوکه‌کننده بوده و پس از معرفی بسیاری از محصولات و تکنولوژی‌های جدید، شرکت اینتل نیز از نسل جدید پورت‌های خود با نام Thunderbolt 3 رونمایی کرد. این پورت‌های فوق‌سریع برای اولین بار با نسل جدید کانکتور USB، یعنی Type-C نیز ترکیب شده‌اند و همین سبب شده تا در کنار سرعت بالا، هر وسیله‌ای را به سادگی به آن متصل نمود چرا که نسل قبلی از این پورت‌ها، از درگاه‌هایی متفاوت استفاده می‌کردند و این امکان وجود نداشت که هر چیزی را به آن متصل کرد.

حالا Thunderbolt 3 می‌تواند با در اختیار قرار دادن پهنای باند تا دو برابر بیشتر نسبت به نسل قبلی خود، سرعتی معادل با 40Gbps را از طریق یک پورت کوچک USB Type-C منتقل نماید و به همین علت، باید از این پس شاهد استفاده‌ی بیشتر و فراگیرتر از این تکنولوژی باشیم.

بگذارید کمی روشن‌تر در مورد این تکنولوژی صحبت کنیم. Thunderbolt 3 با امکانات بالایی که دارد، می‌تواند همانند یک پورت USB 3.1 عمل کرده و اطلاعات را با سرعت 10Gbps انتقال دهد. از سوی دیگر، تکنولوژی به کار رفته در این پورت، سبب شده تا امکان انتقال برق تا 100 وات در داخل پورت و تا 15 وات برای دستگاه‌های دیگر، وجود داشته باشد. حالا تصور کنید که چه استفاده‌هایی می‌‎توان از این تکنولوژی داشت.

Intel launches Thunderbolt 3, will use USB Type-C connector 2

تاندربولت 3 با پشتیبانی از PCI Express 3.0 x4 می‌تواند همانند یک دستگاه گیرنده، برق را از کارت‌های گرافیک خارجی برای لپتاپ‌ها و دیگر کامپیوترها دریافت نماید، درست چیزی که در کیس‌ها قدرتمند شرکت Alienware نیز نظیر آنها را دیده‌ایم. همچنین نسل جدید این تکنولوژی با پشتیبانی از هشت پورت DisplayPort 1.2، قادر خواهد بود تا دو تصویر را با وضوح تصویر 4K و نرخ بازخوانی 60MHz و البته به صورت همزمان، پخش نماید که یک پیشرفت بزرگ برای اینتل محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، به کمک یک پورت Thunderbolt 3، می‌توان یک شبکه‌ی اترنت با سرعتی برابر با 10Gbps را میان کامپیوترهای مختلف ایجاد کرد و از سرعت خیره‌کننده‌ی آن بهره برد. حالا امکان شبکه کردن شش کامپیوتر به صورت همزمان و به کمک کابل‌های Thunderbolt 3 نیز به وجود آمده که نشان می‌دهد اینتل، تمام تلاش خود را برای بهبود تکنولوژی جدید خود داشته است.

اینتل اعلام کرده که Thunderbolt 3 با داشتن رابط USB 3.1، پیش از پایان سال عرضه شده و می‌تواند یک انقلاب بزرگ را میان سیستم‌های سخت‌افزاری به وجود آورد. هنوز اطلاعات بیشتری در مورد سرعت این پورت در دست نیست و برای آگاهی بیشتر، باید منتظر نتایج تست‌ها باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال