[IFA 2015] اینتل از سیستم شارژ بدون سیم خود برای لپتاپ‌ها رونمایی کرد

روز چهارشنبه بود که اینتل اعلام کرد رویای طولانی سیستمی که بتواند بدون هر سیمی لپتاپ شما را شارژ کند، به پایان رسیده است و سیستم جدیدی که مهندسین این شرکت آمریکایی طراحی کرده‌اند، می‌تواند با قدرتی بالا لپتاپ شما را شارژ کرده و تا سال 2016، آن را روانه‌ی بازار کند. اینتل در حال توسعه […]

روز چهارشنبه بود که اینتل اعلام کرد رویای طولانی سیستمی که بتواند بدون هر سیمی لپتاپ شما را شارژ کند، به پایان رسیده است و سیستم جدیدی که مهندسین این شرکت آمریکایی طراحی کرده‌اند، می‌تواند با قدرتی بالا لپتاپ شما را شارژ کرده و تا سال 2016، آن را روانه‌ی بازار کند.

اینتل در حال توسعه سیستمی است که می‌تواند با انتقال 20 وات برق، چهار بار بیشتر از حجم سایر شارژرهای بی‌سیم و سیستم‌های شارژ بدون سیم که هم‌اکنون برای برخی از گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد را انتقال دهد.

اما نمایشگاه IFA 2015 که هم‌اکنون در شهر برلین در حال برگزاری می‌باشد، اینتلیک گوشی‌هوشمند و یک کامپیوتر تبدیل‌شونده که بر روی میزی قرار گرفته بود را مورد آزمایش قرار داد. در واقع با وسیله‌ای که در قسمت زیری میز متصل می‌شود، یک سیستم مغناطیسی رزونانسی اجاد می‌گردد که نتیحه‌ی آن، شارژ شدن بی‌سیم وسایلی که بر روی میز قرار می‌گیرند، خواهد بود. برد انرژی که این میز نیز ارسال می‌کند، چیزی با قطر 5 تا 20 سانتی‌متر می‌باشد. پیدا کردن محلی که با بیشترین سرعت، وسیله را شارژ می‌کند کار سختی نیست اما برخی مواقع شاید نیاز باشد تا کمی جای وسیله‌ی مورد نظر را تغییر دهید که خب این مورد نیز به خاطر نهایی نبودن این طرح می‌باشد.

اینتل اعلام کرده که با همکاری چندین تولیدکننده‌ی مختلف، قصد دارد تا حد ممکن این تکنولوژی را توسعه داده و اولین سری از این محصولات را در سال 2016 معرفی کند. به نظر می‌رسد سازگار نبودن این تکنولوژی با گوشی‌های هوشمند، کمی در عرضه و جا افتادن این ابزار تاخیر ایجاد نماید اما این صنعت، به آرامی در حال پیشرفت بوده و آینده‌ی خوبی پیش روی آن خواهد بود.

Intel preps wireless charging system with enough juice to power a laptop 2

البته اینتل در کنار این سیستم شارژ بدون سیم یک تکنولوژی شارژ بدون سیم جدید با نام WiGig به معنای “Wireless Gigabit” را نیز معرفی کرده است. WiGig، استانداردی جدید می‌باشد که هم‌اکنون توسط شرکت‌هایی همچون HP و Dell پشتیبانی می‌گردد و اطلاعات را با سرعت گیگابیتی از طریق امواج وایرلس ارسال می‌کند. این کار باعث می‌شود تا بتوان وسایل مختلفی همچون کیبورد، هارد دیسک‌ها و مانیتورها را به صورت همزمان و از طریق وایرلس، به کامپیوتر وصل نمود بی‌آنکه نیاز به هرگونه سیمی باشد.

البته برد استاندارد WiGig تنها 5 متر می‌باشد و شاید امکان تحرک زیادی در منزل و یا محل کار وجود نداشته باشد. اینتل امیدوار است تا با ترکیب این تکنولوژی با یکدیگر، بتواند به رویای طولانی میزهایی که وسایل هوشمند را شارژ می‌کنند، دست پیدا کند. اما باید به این موضوع نیز توجه کرد که کابل‌ها برای همیشه قرار نیست حذف شوند.

با این حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که برنامه‌های اینتل برای این سیستم جدید چه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال