سرمایه‌گذاری 250 میلیون‌ دلاری اینتل در زمینه توسعه خودروهای خودران

دیروز در جریان یکی از سخنرانی‌های اصلی نمایشگاه خودروی لس آنجلس، برایان کرانیچ مدیر عامل شرکت اینتل (Intel) بیان داشت که طی دو سال آینده، شرکتش مبلغ 250 میلیون دلار را صرف توسعه‌ی خودروهای خودران خواهد کرد. اختصاص چنین سرمایه ی عظیمی‌مشخصا خبر از این می‌دهد که این شرکت تولید کننده قطعات کامپیوتر به طور […]

دیروز در جریان یکی از سخنرانی‌های اصلی نمایشگاه خودروی لس آنجلس، برایان کرانیچ مدیر عامل شرکت اینتل (Intel) بیان داشت که طی دو سال آینده، شرکتش مبلغ 250 میلیون دلار را صرف توسعه‌ی خودروهای خودران خواهد کرد. اختصاص چنین سرمایه ی عظیمی‌مشخصا خبر از این می‌دهد که این شرکت تولید کننده قطعات کامپیوتر به طور جدی به دنبال ایفای نقشی بزرگ در آینده ی صنعت خودروسازی می‌باشد.

البته این بدان معنی نیست که شرکت اینتل به دنبال ایجاد خط تولید خودروهای خودران برای خود است. به هر حال فرآیند ساخت یک خودرو از صفر بسیار پیچیده و هزینه بر است. به نظر می‌رسد که شرکت اینتل بیش از ساخت خودرو به مشارکت در بخش تکنولوژی به کار رفته در خودروهای خودران علاقه‌مند است.

شرکت اینتل طی بیانیه ای اعلام کرده است که سرمایه گذاری‌های این شرکت در جهت ” از بین بردن محدودیت‌های موجود در  نسل جدید سیستم‌های  اتصالی (connectivity)، ارتباطی(communication)، آگاهی از محیط (context awareness )، یادگیری عمیق (deep learning )،امنیتی (Security)، ایمنی (Safety) و… میباشد. به عبارت دیگر، اینتل می‌خواهد نقش شرکتی را داشته باشد که داده‌های مربوط به راه اندازی خودرو‌های خودران ساخته شده توسط کمپانی‌های مختلف مثل BMW را پردازش کند.این شرکت خودروساز آلمانی قبلا اعلام کرده بود که در جهت ساخت خودروهای کاملا خودران تا سال 2021، با شرکت‌های اینتل و Mobileye آغاز به همکاری کرده است. شرکت Mobileye یک شرکت اسرائیلی است که تامیین کننده ی سنسورها و سیستم‌های کمک راننده بوده و بخش اعظمی‌از صنعت خودروسازی را تامین می‌کند.

کلمه ی کلیدی در اخبار امروز اینتل، “کاملا” می‌باشد. خودروهای تولیدی کنونی معمولا گونه‌های مختلفی از حالت‌های خودکار نصبی  را برای ما فراهم می‌آورند مثل سامانه کروز کنترل دینامیک و یا سامانه مسیریابی و یا سامانه‌های پیشرفته تر مثل سیستم رانندگی خودکار تلسا و یا سامانه ی سوپر کروز کمپانی General Motors. اما یک خودروی کاملا خودران(چیزی شبیه Google car) سامانه ای با سطحی کاملا متفاوت از قابلیت ها و پیچیدگی ها را شامل می‌شود که با استفاده از آن شما می‌توانید خودروی خود را فرا بخوانید، سوار شوید و اجازه دهید خودرو شما را به مکان مورد نظرتان برساند بدون آنکه به مداخله یا توجه شما نیازی  باشد.

شرکت اینتل در زمینه ی نرم افزار چندان شناخته شده نیست اما در برخی زمینه ها نرم افزاری مثل هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و شبکه ها فعالیت‌هایی داشته است.

اینتل تنها شرکتی نیست که در زمینه ی خودروهای خودران دست به سرمایه گذاری عظیم زده است. عملا تمام خودروسازان و شرکت‌های تکنولوژیک نیز در حال کار بر روی این تکنولوژی هستند. شرکت Nvidia، تولید کننده ی کارت‌های گرافیک و ابر جست‌وجوگر چینی Baidu نیز مشغول کار بر روی پلتفورم خودروهای خودران هستند. همچنین وزارت حمل و نقل فدرال دولت اوباما نیز اعلام کرده است که قصد دارد طی 10 سال ، 4 میلیارد دلار را به اجرای برنامه‌های آزمایشی اختصاص دهد تا بدین طریق، تکنولوژی خودروهای متصل و خودران را مورد آزمایش قرار داده و مقررات مربوطه را در مورد آن ها تنظیم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال