نسل جدید هاردهای جامد Optane اینتل می‌تواند اطلاعات را با سرعت 2 گیگابایت بر ثانیه انتقال دهد!

به تازگی شرکت اینتل در کنفرانس IDF که در کشور چین برگزار شده، شرکت نموده و توانایی بالای هاردهای جامد مجهز به حافظه‌های Optane را به رخ رقبا کشیده است. در این مراسم اینتل با تولید نمونه‌ای آزمایشی از این هاردها سرعت خیره‌کننده 2 گیگابایت بر ثانیه را نمایش داد و همگان شاهد انتقال یک […]

به تازگی شرکت اینتل در کنفرانس IDF که در کشور چین برگزار شده، شرکت نموده و توانایی بالای هاردهای جامد مجهز به حافظه‌های Optane را به رخ رقبا کشیده است. در این مراسم اینتل با تولید نمونه‌ای آزمایشی از این هاردها سرعت خیره‌کننده 2 گیگابایت بر ثانیه را نمایش داد و همگان شاهد انتقال یک فایل 25 گیگابایتی در مدت زمان تنها 15 ثانیه بودند!

البته تکنولوژی nVME که پیشتر شاهد به کارگیری و معرفی آن بوده‌ایم نیز می‌تواند به چنین سرعت مشابهی برسد اما تکنولوژی‌های به کار رفته آن آنطور که تصورش را می‌کنید نبوده و نمی‌توان از آن به عنوان یک تکنولوژی در دیگر هاردها و دیگر محصولات استفاده نمود. به هر حال تلاش‌های اینتل برای رسیدن به این تکنولوژی و تولید هاردهای جامد با این سرعت و شرایط، می‌توان آغازگر راهی طولانی و بسیار خوب برای دیگر شرکت‌ها و همچنین تولید شدن دیگر محصولات باشد.

فقط حافظه‌های Optane در این هارد جامد جدید مهم نبوده و تکنولوژی فوق‌العاده 3D XPoint که سال 2015 معرفی شد نیز نقش اصلی را در این موضوع دارد. شاید نیازی به یادآوردی نباشد اما اینتل اعلام کرده که با وجود تکنولوژی 3D XPoint، سرعت حافظه‌های Optane تا 1000 برابر بیشتر از حافظه‌های NAND خواهد بود.

Intel Shows Optane SSD writing at 2GB per second 2

به نظر می‌رسد اولین نسل از این هاردها قرار است در سال جاری وارد بازار شوند. همچنین اینتل صراحتا اعلام داشت که هارد جامدی که آنها برای این مراسم طراحی نموده‌اند، در مراحل کاملا ابتدایی از مهندسی بوده و هیچ تلاشی برای بهینه‌سازی و تقویت آن به کار گرفته نشده است. تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید مربوط به انتقال اطلاعات توسط دو هارد که یکی از به حافظه‌های قدیمی! NAND و دیگری به حافظه‌های Optane مجهز شده‌اند، بوده و سرعت آنها در انتقال یک فایل با یکدیگر مقایسه گردیده است. همینطور هر دوی این هاردها از طریق رابط تاندربولت 3 متصل شده‌اند و سرعت انتقال آنها نیز فوق‌العاده بالا می‌باشد.

هنوز زمان عرضه این هارد مشخص نشده اما نسل اول آن به زودی وارد بازار خواهد شد. تصور کنید که چنین هارد جامدی تا چه اندازه می‌تواند در سرعت اجرای بازی‌ها موثر باشد!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال