تاندربولت اینتل تا سه برابر سریعتر از اتصال کنونی است

فناوری جدید تاندربولت که اخیرا توسط اینتل رونمایی شد قادر است سه برابر سریعتر از تاندربولت کنونی داده ها را انتقال دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسل جدید رابط تاندربولت اینتل که اخیراً به نمایش گذاشته شد می تواند تا سه برابر سریعتر از تاندربولت ۴ داده ها را منتقل کند. […]

فناوری جدید تاندربولت که اخیرا توسط اینتل رونمایی شد قادر است سه برابر سریعتر از تاندربولت کنونی داده ها را انتقال دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسل جدید رابط تاندربولت اینتل که اخیراً به نمایش گذاشته شد می تواند تا سه برابر سریعتر از تاندربولت ۴ داده ها را منتقل کند. هنوز نام رسمی این رابط مشخص نشده است می تواند پهنای باند ۸۰ گیگابیت در ثانیه از هر دو جهت ارائه کند. با توجه به افزایش حجم داده های تولیدی کنونی، این تاندربولت می تواند تا دو برابر سریعتر از تاندربولت ۴ داده ها را در بین دستگاه های مانند SSD جابجا کند.

از طرفی پهنای باند گفته شده قابل تنظیم است و می توان در مواردی مانند استفاده از یک صفحه نمایش که در بیشتر موارد یک طرفه است، داده ها را با سرعت ۱۲۰ گیگابیت در ثانیه انتقال داد که معادل سه برابر سرعت کنونی است. بدین ترتیب وضوح 8K با نرخ فریم بالاتر نمایش داده خواهد شد.

از مهمترین مزیت این پورت سازگاری آن با تاندربولت قبلی و همچنین نسخه های قبلی USB و Display Port است که USB. 4 را نیز شامل میشود که احتمالا در آینده آن را در دستگاههای جدید شاهد خواهیم بود. به گفته اینتل این پورت جدید با کمک فناوری سیگنالینگ با کابل های موجود یک متری کار می کند. قرار است این فناوری نسل جدید در اختیار شرکت ها قرار بگیرد تا در محصولات جدید جایگزین شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال