اینتل قصد دارد پردازنده‌های سری Xeon را برای لپتاپ‌ها نیز عرضه نماید

اینتل مدت زمان زیادیست که پردازنده‌های سری Xeon را تولید می‌کند و با قدرت بالایی که این پردازنده‌ها دارند، عموما برای سرور و سیستم‌های سنگین از آنها استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها نیز عمدتا توسط افرادی همچون مهندسین و برنامه‌نویسان و به صورت کلی تمام افرادی که نیاز به قدرت بسیار بالایی برای پردازش کارهای خود […]

اینتل مدت زمان زیادیست که پردازنده‌های سری Xeon را تولید می‌کند و با قدرت بالایی که این پردازنده‌ها دارند، عموما برای سرور و سیستم‌های سنگین از آنها استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها نیز عمدتا توسط افرادی همچون مهندسین و برنامه‌نویسان و به صورت کلی تمام افرادی که نیاز به قدرت بسیار بالایی برای پردازش کارهای خود دارند، مورد استفاده قرار گرفته و تا کنون نیز نتیجه‌ی بسیار خوبی داشته است. حالا اینتل معتقد است که دستگاه‌های قابل حمل و کوچکتر نیز نیازمند چنین قدرتی بوده و باید همین عملکرد و توان پردازشی را برای لپتاپ‌ها نیز به وجود آورد.

به همین جهت کمپانی اینتل اعلام کرده که قصد دارد پردازنده‌های سری Xeon را برای اولین بار به دنیای لپتاپ‌ها بیاورد. این پردازنده در لپتاپ‌هایی که افراد حرفه‌ای متقضیان آنها هستند، مورد استفاده قرار گرفته و قرار است اولین مدل از آن، Xeon E3-1500M نام داشته باشد. این پردازنده که بر اساس معماری Skylake تولید شده، توان پردازشی بسیار بالایی نسبت به فرم کارخانه‌ای خود داشته و در کنار آن، قرار است از حافظه‌های ECC به جهت تعمیر و عیب‌یابی سیستم‌ها نیز استفاده گردد.

همچنین تمام سیستم‌های امنیتی و مدیریتی که می‌توان آنها در سیستم‌های شرکتی مشاهده کرد نیز در این پردازنده گنجانده شده است. یکی دیگر از مواردی که در مورد E3-1500M به چشم می‌خورد، بهره‌گیری از تکنولوژی Intel vPro به جهت پایداری و امنیت بیشتر می‌باشد که نمونه‌ی آن را در سیستم‌های بزرگتر و قدرتمندتر نیز باید دیده باشید. اینتل برای بهره‌وری بیشتر این پردازنده، سعی کرده تا از پورت‌های بسیار سریع Thunderbolt 3 نیز در کنار آن استفاده نماید تا کاربران بتوانند حداکثر استفاده لازم را از نسخه‌ی کوچکتر این پردازنده داشته باشند.

تصور می‌کنید که این حرکت اینتل تا چه اندازه می‌تواند کارهای پردازشی سنگین را از سیستم‌های بزرگتر به سیستم‌های قابل حمل منتقل کند؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال