اینتل روی شرکت ‘HERE’ سرمایه‌گذاری کرده است

غول صنعت چیپ‌سازی، شرکت intel، اعلام کرده است که قصد خرید 15 درصد از سرویس نقشه و مسیریابی HERE را دارد.Audi, BMW و Daimler در ماه اگست سال 2015 کل این سرویس را از شرکت نوکیا به قیمت 3.07 میلیارد دلار خریداری کردند. خرید این شرکت به دلیل استفاده‌ی این شرکت‌ها از سرویس‌های نقشه و مسیریابی آن […]

غول صنعت چیپ‌سازی، شرکت intel، اعلام کرده است که قصد خرید 15 درصد از سرویس نقشه و مسیریابی HERE را دارد.Audi, BMW و Daimler در ماه اگست سال 2015 کل این سرویس را از شرکت نوکیا به قیمت 3.07 میلیارد دلار خریداری کردند. خرید این شرکت به دلیل استفاده‌ی این شرکت‌ها از سرویس‌های نقشه و مسیریابی آن در خودروهای خود است که با انجام این کار، این شرکت‌ها قدم‌های اولیه در ساخت خودروهای بدون راننده را برداشته‌اند. با خرید کمپانی HERE کمپانی‌های ساخت خودرو فناوری موردنیاز برای حرکت و مسیریابی اتوماتیک خودروهای بدون راننده را خواهند داشت.

احتمال می‌رود که این قرارداد تا سه ماه آینده نهایی شود. هنوز اطلاعات بیشتری درمورد قیمت پرداختی از سوی کمپانی intel برای خرید 15 درصد این شرکت منتشر نشده است. دلیل علاقه‌مندی شرکتهای خودروسازی به خرید این شرکت واضح و منطقی است ولی سوالی که پیش می‌آید این است که هدف intel از این خرید چیست؟ بنابر گفته‌ی Edzard Overbeek، مدیرعامل HERE، پویستن intel به این شرکت می‌تواند رسیدن به هدف‌های بلندپروازانه‌ی HERE را سرعت ببخشد.

Brian Krzanich مدیرعامل کمپانی intel در همین زمینه گفته است:

ماشین‌ها به سرعت درحال تبدیل شدن به هوشمندترین وسایل جهان هستند. ما به دنبال همکاری با HERE هستیم تا بتوانیم برای کمپانی‌های تولید کننده‌ی خودرو فناوری را تولید کنیم که به‌وسیله ی آن در آینده شاهد خودروهای هوشمندتری باشیم.”

Edzard Overbeek مدیرعامل کمپانی HERE نیز گفته است:

یک خودروی اتوماتیک هوشمند و کارآمد نیازمند سیستم‌های قدرتمندتر و سازگارتر در پلت‌فرم‌های محاسباتی است.”

اینتل همچنین، می‌تواند با Audi, BMW و Daimler برای توسعه‌ی صنعت خودروهای خودران همکاری کند. این همکاری می‌تواند باعث کاهش زمان موردنیاز برای ساخت یک خودروی هوشمند و اتوماتیک بشود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال