اینتل بزودی از پردازنده های نسل جدید خود به نام Raptor Lake (رپتور لیک) رونمایی خواهد کرد

 طبق گزارش های منتشر شده پردازنده های نسل سیزدهم اینتل به نام Raptor Lake (رپتور لیک)  نسبت به نسل قبلی ۵۵ درصد حافظه کش بیشتری دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حساب کاربری یک منبع فعال در توییتر به نام OneRaichu با اشاره به بازطراحی حافظه کش نسل جدید پردازنده های اینتل […]

 طبق گزارش های منتشر شده پردازنده های نسل سیزدهم اینتل به نام Raptor Lake (رپتور لیک)  نسبت به نسل قبلی ۵۵ درصد حافظه کش بیشتری دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حساب کاربری یک منبع فعال در توییتر به نام OneRaichu با اشاره به بازطراحی حافظه کش نسل جدید پردازنده های اینتل اعلام کرد احتمالاً این پردازنده ها دارای ۶۸ مگابایت حافظه کش خواهند بود. در حال حاضر پردازنده های نسل دوازدهم اینتل در بالاترین مدل ۴۴ مگابایت حافظه کش ارائه می‌کنند که ۳۰ مگابایت مربوط به حافظه کش L3 و 14 مگابایت حافظه کش به L2 مرتبط است.

 بنابراین در نسل بعدی شاهد حدود ۵۵% افزایش در حافظه کش خواهیم بود. یکی دیگر از دلایل افزایش چشمگیر میزان کش در پردازنده های دسکتاپ اینتل مقابله با فناوری V-Cache شرکت AMD خواهد بود. علاوه بر آن این حافظه کش باعث بهبود پردازنده‌ها در زمینه گیمینگ نیز خواهد شد. این پردازنده در مجموع در صورت پیکربندی حداکثری میزان حافظه کش ۶۸ مگابایت را ارائه خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال