فناوری بازسازی تصویر XeSS اینتل به زودی منتشر خواهد شد

اینتل قصد دارد در رویداد دیگری در سه ماهه دوم سال جاری فناوری بازسازی تصویر XeSS را منتشر کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اینتل در چند ساعت گذشته رویداد مجازی برای معرفی تراشه های گرافیکی پایین رده از سری آرک برگزار کرد. در این رویداد جدیدترین دستاوردهای پردازشی برای کلاس لپ […]

اینتل قصد دارد در رویداد دیگری در سه ماهه دوم سال جاری فناوری بازسازی تصویر XeSS را منتشر کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اینتل در چند ساعت گذشته رویداد مجازی برای معرفی تراشه های گرافیکی پایین رده از سری آرک برگزار کرد. در این رویداد جدیدترین دستاوردهای پردازشی برای کلاس لپ تاپ و دسکتاپ رونمایی شد. علاوه بر آن اینتل اعلام کرد فناوری بازسازی تصویر نیز طی رویدادی دیگر معرفی خواهد شد.

 این فناوری که مبتنی بر هوش مصنوعی است می تواند با افزایش رزولوشن اجرایی بازی ها رقیبی برای DLSS محسوب شود. این فناوری در واقع همان تکنیک های بازسازی تصاویر محسوب می شود که می تواند تصاویری با کیفیت 4K به گیمرها ارائه کند. آنها بدون نیاز به سخت افزار و یا قدرت بیشتر برای اجرای گیم پلی به تصاویر 4K دسترسی پیدا خواهند کرد. برخی معتقدند در این فناوری روی واحدهای پردازشی مانند CPU و GPU تغییراتی ایجاد می شود. بنابراین می‌توان از آن روی رایانه، کنسول های دستی، تلویزیون، گوشی هوشمند و یا تبلت ها استفاده کرد. با توجه به اینکه اینتل نیز از راه اندازی این فناوری به صورت کراس پلتفرم خبر داده بود احتمالاً دیگر پردازنده های بازار نیز می توانند از این قابلیت استفاده کنند.

از طرفی AMD نیز قصد دارد تا قبل از پایان سه ماهه دوم فناوری FSR 2.0 را عرضه کند که در آن بدون نیاز به پشتیبانی ویژه دستور ها قابلیت بهینه سازی تصاویر اجرا خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال