اینتل هفتمین نسل از پردازنده‌های خود را با نام Kaby Lake معرفی کرد

شرکت اینتل به تازگی نسل جدید پردازنده‌های خود را معرفی کرده است. این نسل جدید که با نام Kaby Lake شناخته می‌شود، معماری آن بر اساس طراحی 14 نانومتری شرکت اینتل شکل گرفته است و از طرفی نسخه بهبود یافته نسل پیشین یعنی اسکای‌لیک به حساب می‌آید. شعار اینتل در سال میلادی جاری، استفاده از ابزار […]

شرکت اینتل به تازگی نسل جدید پردازنده‌های خود را معرفی کرده است. این نسل جدید که با نام Kaby Lake شناخته می‌شود، معماری آن بر اساس طراحی 14 نانومتری شرکت اینتل شکل گرفته است و از طرفی نسخه بهبود یافته نسل پیشین یعنی اسکای‌لیک به حساب می‌آید.

شعار اینتل در سال میلادی جاری، استفاده از ابزار پردازشگر محتوای 4K است. به همین منظور پردازنده CPU جدید این شرکت قادر است محتوای 4K را با قدرت بالایی پردازش نماید. اگر شما نیز از کاربران و یا دوست داران کامپیوترهای دسکتاپی هستید شاید جالب باشید بدانید که این تراشه با قدرت بسیار بالای خود به منظور قرارگیری در نوت‌بوک‌ها و همچنین کاپیوترهای همه کاره (all-in-one) قرار است مورد استفاده قرار بگیرد. در حقیقت در این دستگاه‌ها که کارت گرافیکی خاصی استفاده نمی‌شود، و از طرفی نیاز به پردازش‌هایی با دقت تصویر بسیار بالا است، این پردانده بسیار مفید و کاری خواهد بود.

بر اساس اظهارات شرکت اینتل، هفتمین نسل از پردازنده‌های تولید شده توسط این شرکت 70 درصد عملکرد پردازش‌های CPU سریعتر و همچنین 3.5 درصد عملکرد بهتر در پردازش‌های سه بعدی گرافیکی را نسبت به کامپیوترهایی با پنج سال سابقه بروز خواهد داد. اما نسبت به نسل ششم که با نام اسکای‌لیک شناخته می‌شد، Kaby Lake به میزان 12 درصد عملکرد بهره‌وری و تولیدی بهتری داشته و از طرفی 19 درصد نیز در وب‌گردی سریعتر شده است. در کنار آن با استفاده از فناوری‌های HEVC 10-bit و VP9، نمایش محتوای 4K نیز بسیار بهتر از گذشته شده است. اینتل مدعی است که ویرایش و ساخت محتوا و فایل‌های 4K نیز 15 درصد در این حیطه سریعتر شده است.

این پردازشگر جدید علاوه بر پشتیبانی از درگاه USB Type-C، تاندربولت 3 را نیز به طور پیشفرض پوشش خواهد داد. از این رو کاربر می‌تواند با سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه به انتقال اطلاعات بپردازد و از طرفی پشتیبانی از مانیتورهای دو گانه 4K با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز و همچنین قدرت خروجی 100 وات در کنار کارت‌های گرافیک اکسترنال از دیگر ویژگی این محصول جدید به شمار می‌آید. در کنار آن این پردازنده از خطوط شبکه تاندربولت به همراه نسخه سوم PCIe (به منظور انتقال نرخ بسیار بالای اطلاعات تا 8 GT/s) نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد.

شرکت اینتل در کنار آن مدعی است که این محصول جدید می‌تواند از نظر باتری نیز انرژی بسیار کمی را مصرف کرده و از این رو بسیار کم مصرف باشد. در حقیقت در هنگام پخش محتوای 4K، نسبت به نسخه‌های پیشین به میزان سه برابر میزان شارژدهی باتری افزایش پیدا کرده است. علاوه بر آن این چیپ دارای سیستم خنک کننده اختصاصی بوده و از این رو دیگر نیازی به قرارگیری خنک کننده‌های جدید یا جانبی نخواهد بود.

در طی این مراسم شرکت اینتل از شش پردازنده جدید خود رونمایی به عمل آورد که سه عدد از آنها در سری Kaby Lake-Y قرار گرفته و دارای طراحی 4.5W TDP بوده و قرار است در تبلت‌ها به همراه CPUهای دو هسته‌ای و همچنین واحد گرافیکی HD 615 مورد استفاده قرار بگیرد. سه مورد دیگر نیز مربوط به سری Kaby Lake-U شده و دارای طراحی TDP 15W می‌باشند و از طرفی قرار است در نوت‌بوک‌هایی با CPUهای دو هسته‌ای همچنین واحد گرافیکی HD 620 مورد استفاده قرار بگیرد. سری Y از انواع هسته‌های i7, i5, و m3 استفاده خواهد کرد و این در حالی است که سری U از هسته‌های i7, i5, و i3 بهره‌مند خواهد بود.

مسلما در روز‌های آینده شرکت‌های مختلف دیگری نیز به این جرگه اضافه خواهند شد. شرکت اپل یکی دیگر از این کمپانی‌های خواهد بود که مسلما تا کمتر از یک ماه دیگر نتیجه تلاش‌های آن را خواهیم دید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال