تایید شد: اینتل 12000 نفر از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد

روز گذشته شایعه‌ای در مورد احتمال اخراج هزاران نفر از کارمندان شرکت اینتل منتشر شده بود که با توجه با سابقه‌ای که این شرکت در اخراج کردن کاربران دارد، به نظر نمی‌رسید که دروغ باشد. اما حالا این خبر به صورت رسمی تایید و قرار است 12000 هزار نفر از کارمندان این شرکت، چیزی معادل […]

روز گذشته شایعه‌ای در مورد احتمال اخراج هزاران نفر از کارمندان شرکت اینتل منتشر شده بود که با توجه با سابقه‌ای که این شرکت در اخراج کردن کاربران دارد، به نظر نمی‌رسید که دروغ باشد. اما حالا این خبر به صورت رسمی تایید و قرار است 12000 هزار نفر از کارمندان این شرکت، چیزی معادل 11 درصد کل کارمندان آنها، اخراج شوند!

اخیرا شرکت اینتل گزارش مالی خویش را نیز منتشر ساخته و از درآمد 13.7 میلیارد دلاری خویش با سود خالص 2 میلیارد دلاری خبر داده است. همچنین این شرکت اعلام کرده که به تازگی 1.2 میلیارد دلار نیز صرف بازسازی بخش‌های مختلف شرکت شده است. اما به نظر می‌رسد درآمد اصلی اینتل در سه ماهه‌ی اخیر در هر قسمتی بالا بوده جز بخش کامپیوتر که فعالیت اصلی اینتل در آن قرار دارد! حتی اشاره شده که درآمد اینتل در این بخش 14 درصد نسبت به گذشته نیز کاهش پیدا کرده که این اصلا برای شرکتی به بزرگی اینتل خوب نیست.

مدیر ارشد اجرایی اینتل، آقای Brian Krzanich اعلام کرده که یکی از برنامه‌های اصلی شرکت اینتل، افزایش دادن قدرت و سرعت بخشیدن به پیشرفت آن است. زمان فعلی می‌تواند برای انجام این کار بسیار مناسب باشد و آنها قصد دارند که قدرت اینتل را با انجام این کار تا حد زیادی افزایش دهند. همچنین وی فعالیت‌های فعلی اینتل و اخراج کردن کاربران را برنامه‌ای برای آینده خوانده و اذعان داشته که تاثیر این موضوع در سال‌های دورتر مشخص خواهد شد.

از طرف دیگر اینتل تلاش دارد تا بتواند جای خویش را در دنیای سیستم‌های هوشمند، دیتاسنترها و IoT پایدارتر از گذشته نماید و می‌خواهد در دنیای هوشمند آینده، نقش اصلی را ایفا نماید. درآمدی که اینتل در حضور در بخش دیتاسنترها نسبت به گذشته داشته، 9 درصد بیشتر از سال گذشته بوده و میزان آن نیز 4 میلیون دلار اعلام شده که توانایی این شرکت در موفق بودن در این حوزه را نشان می‌دهد. همچنین حضور این شرکت در حوزه IoT (یا The Internet of Things) نیز 22 درصد رشد داشته و درآمد کسب شده در این زمینه نیز 651 میلیون دلار اعلام شده است.

با توجه به گزارش کاملی که اینتل منتشر کرده به خوبی مشخص است که فعالیت‌های اصلی آنها و همچنین فروش بالایی که اینتل داشته به حوزه‌هایی غیر از کامپیوتر مربوط می‌شود. علاوه بر این موارد مدیر ارشد بخش مالی اینتل، آقای Stacy Smith نیز به پست جدیدی و برای مدیریت فعالیت‌های اجرای اینتل منتقل خواهد شد.

اما در مورد اخراج شدن این 12000 هزار نفر، شاید بتوانیم واقعا این تصمیم را کمی بی‌رحمانه در نظر بگیریم. به هر حال آقای Brian Krzanich اعلام کرده که این تعداد نیرو از حالا تا اواسط سال 2017 تعدیل خواهند شد. با کاهش پیدا کردن کارمندان اینتل نیز در سال جاری، اینتل می‌تواند 750 میلیون دلار کمتر پرداخت کرده و به صورت سالانه نیز 1.4 میلیارد دلار پول کمتری را بابت حقوق و مزایا به کارمندان پرداخت نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال