سیستم تحقیقاتی نورومورفیک اینتل از 768 تراشه تشکیل شده است

اینتل جدیدترین سیستم تحقیقاتی نورومورفیک خود به نام Pohoiki Springs را معرفی کرده است. این سیستم عصب گون از 100 میلیون نورون و 768 تراشه Loihi ساخته شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم قدرتمند عصب گون جدید اینتل از 768 تراشه نورومورفیک Loihi تشکیل شده است. شاسی این سیستم بزرگ […]

اینتل جدیدترین سیستم تحقیقاتی نورومورفیک خود به نام Pohoiki Springs را معرفی کرده است. این سیستم عصب گون از 100 میلیون نورون و 768 تراشه Loihi ساخته شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم قدرتمند عصب گون جدید اینتل از 768 تراشه نورومورفیک Loihi تشکیل شده است. شاسی این سیستم بزرگ تر از شاسی استاندارد یک سرور بوده و نسبت به سیستم نورومورفیک قبلی اینتل به نام Kapoho Bay که از دو تراشه Loihi تشکیل شده بود، بسیار قدرتمندتر است.

تراشه های این سیستم عصبی بر اساس علم عصب شناسی و برای تقلید از مغز انسان طراحی شده است. از ویژگی منحصر بفرد این تراشه ها بهره مندی از سیستم تیر (Spike) است که قادر است داده های بدون پردازش و یا نویزدار را بدون مکث اجرا کند. این ویژگی شبیه به ویژگی تکانه‌های عصبی (Nerve impulse) یا همان شوک های الکتریکی ارسال شده به مغز انسان هستند.

اولین استفاده از سیستم های تحقیقاتی نورومورفیک قراردادن آنها در پایگاه داده یا پلتفرم هایی برای شناسایی تغییر در تفاوت خواهد بود. البته در سیستم جدید اینتل و با توجه به افزایش تعداد تراشه ها، آنها میتوانند مشکلات پیچیده را نیز حل کنند. استفاده از آنها در یادگیری های عمیق هوش مصنوعی با سرعت پردازش زیاد مورد استفاده قرار گیرد. تعداد پردازنده های مغز انسان برابر با 650 هزار تراشه است و این سیستم هرگز قادر نیست تا با مغز انسان رقابت کند. این سیستم تحقیقاتی تنها 500 وات است و با توجه به تعداد تراشه ها یک محصول مقرون به صرفه  محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال