رایانش کوانتومی جدید اینتل با استفاده از تکنولوژی کیوبیت داغ

شرکت اینتل اعلام کرد به دستاورد جدیدی در رایانش کوانتومی دست پیدا کرده است. این شرکت پس از همکاری با شریک تجاری جدیدش قصد دارد تا امکان نصب سخت افزار کیوبیت و قطعه کنترل کننده آن را روی تراشه هایش فراهم کند بدین ترتیب اینتل قدم های جدیدی را برای رسیدن به رایانه های کوانتومی […]

شرکت اینتل اعلام کرد به دستاورد جدیدی در رایانش کوانتومی دست پیدا کرده است. این شرکت پس از همکاری با شریک تجاری جدیدش قصد دارد تا امکان نصب سخت افزار کیوبیت و قطعه کنترل کننده آن را روی تراشه هایش فراهم کند بدین ترتیب اینتل قدم های جدیدی را برای رسیدن به رایانه های کوانتومی کاربردی برداشته است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، استفاده از رایانش کوانتومی در خارج از محی های آزمایشگاهی با مشکلاتی مواجه است. کیوبیت به عنوان کوچکترین واحد معیار مقدار اطلاعات در کوانتوم به شمار می رود. کیوبیت بر ذرات زیراتمی و نظیر الکترون ها متکی است. همین ویژگی باعث می شود تا کیوبیت را به عنوان دلیل اصلی تبدیل سیستم های کوآنتومی به ابررایانه های آینده بدانند.

 مشکلات زیادی برای استفاده از کیوبیت وجود دارد . اول اینکه کیوبیت در دمای پائین فعالیت می کند. مشکل دوم که از مشکل اول ناشی می شود جدا شدن قطعات کنترل کننده کیوبیت است که در دماهای پائین اتفاق می افتد. اینتل در فناوری جدید خود که کیوبیت داغ نام دارد که این امکان را فراهم می کند که بتوان کیوبیت و کنترل کننده آن را روی یک تراشه قرار دهد. این موضوع به ساخت کامپیوترهای کوانتومی کاربردی منجر خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که اینتل و شریکش  QuTechچه زمانی به تولید این تراشه ها اقدام کند. ساخت این تراشه می تواند علاوه بر افزایش بهره وری، دو قسمت سخت افزار و کنترل کننده را در یک بخش قرار دهد. رایانه های کوانتومی فعلی ده ها کیوبیت دارند در حالیکه برای ساخت یک رایانه قدرتمند با توان پردازشی بالا به بیش از 1 میلیون کیوبیت نیاز است. در نتیجه رایانه های کوانتومی بسیار هزینه مند و تنها در دسترس شرکت های بزرگ قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال