Tigerlake، نام نسل سوم پردازنده‌های 10 نانومتری اینتل خواهد بود

همانطور که اطلاع دارید شرکت اینتل قصد تولید پردازنده‌های 10 نانومتری را در آینده دارد و طبق اطلاعاتی که پیشتر نیز در دست بوده، نام پردازنده‌های بعدی این شرکت پس از Skylake، مشخص هستند. اما سومین خانواده از این پردازنده‌ها که هنوز نام آن مشخص نشده بود، اخیرا توسط اطلاعاتی که به وسیله‌ی وب‌سایت Motley Fool […]

همانطور که اطلاع دارید شرکت اینتل قصد تولید پردازنده‌های 10 نانومتری را در آینده دارد و طبق اطلاعاتی که پیشتر نیز در دست بوده، نام پردازنده‌های بعدی این شرکت پس از Skylake، مشخص هستند. اما سومین خانواده از این پردازنده‌ها که هنوز نام آن مشخص نشده بود، اخیرا توسط اطلاعاتی که به وسیله‌ی وب‌سایت Motley Fool منتشر شده، روشن شده است.

اینتل قصد دارد سال آینده با عرضه‌ی پردازنده‌ی IceLake در سطح بازار رقابت داشته باشد و سال‌های 2018 و 2019 نیز پردازنده‌های سری CannonLake و TigerLake را عرضه خواهد نمود. در مورد پردازنده‌های TigerLake نیز باید بگوییم که این پردازنده‌ها قرار است در نیمه‌ی دوم سال 2019 وارد بازار شوند و اوایل سال نباید منتظر آنها باشیم.

اینتل تمام تلاش خود را داشته است تا محصولات خود را در بازه‌های زمانی دو ساله عرضه کند، اما از آنجایی که کار تولید و توسعه پردازنده‌های جدید در طول زمان پیچیده‌تر از گذشته بوده، همین موضوع باعث شده تا اینتل نتواند محصولات خود را به موقع عرضه نماید. به همین جهت شاید نتوانیم اولین پردازنده‌های 7 نانومتری اینتل را زودتر از سال 2020 و پردازنده‌های 5 نانومتری را زودتر از سال 2022 در بازار ببینیم.

به هر شکل با عرضه شدن چهارمین پردازنده‌ی 14 نانومتری اینتل با معماری KabyLake در سال جاری، حتی برنامه‌ی تیک‌-تاک اینتل نیز به تعویق خواهد افتاد (و یا ممکن است به صورت کامل نیز از بین برود). هنوز چندین ماه تا زمان عرضه‌ی پردازنده‌های سری KabyLake باقی مانده و اطلاعات زیادیست که باید در مورد آنها به دست آوریم، اما هنوز هم پردازنده‌های Skylake اینتل در حال عرضه شدن هستند و برخی از آنها نیز هنوز معرفی نشده‌اند. به همین جهت حتی ممکن است برخی از محصولات سری Skylake در نیمه‌ی دوم سال جاری نیز عرضه گردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال