چرا دیتاسنترهای نروژ توجه شرکت‌های بزرگ را به خود جلب کرده‌اند؟

کشور سردسیر نروژ مورد علاقه بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی قرار گرفته و بسیاری از آنها نظیر مایکروسافت و گوگل دیتاسنترهای خود را به این کشور منتقل کرده‌اند. بدین ترتیب کسب و کار دیتا سنتر در این کشور کوچک بسیار گرم است. اما علت این علاقه از کجا ناشی می‌شود؟ به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

کشور سردسیر نروژ مورد علاقه بسیاری از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی قرار گرفته و بسیاری از آنها نظیر مایکروسافت و گوگل دیتاسنترهای خود را به این کشور منتقل کرده‌اند. بدین ترتیب کسب و کار دیتا سنتر در این کشور کوچک بسیار گرم است. اما علت این علاقه از کجا ناشی می‌شود؟

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از ZDNet، مایکروسافت قرار است تا پایان امسال دو دیتاسنتر خود را به نروژ و نزدیک شهر اسلو پایتخت این کشور منتقل کند. از طرفی گوگل نیز برای انتقال دیتا سنترهایش زمینی به مساحت 194 هکتار در این کشور خریداری کرده و قرار است در نزدیکی شهر شین مستقر شود. فولکس واگن نیز برای استقرار دو مرکز داده در نروژ، مشارکت خود را با شرکتی نروژی به نام Green Mountain در شهرک ریوکان آغاز کرده است. شرکت‌های دیگری نظیر DigiPlex نیز از احداث دو دیتاسنتر در این کشور خبر دادند. این شرکت‌های نروژی دلیل افزایش تقاضا را انتقال مشتریان خانگی از دیتا سنترهای محلی به شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات عنوان کرده‌اند.

 همچنین آب و هوای سردسیر در این کشور هزینه‌های سیستم‌های خنک کننده را نیز به شدت کاهش میدهد. البته دولت نروژ نیز در این زمینه حامی شرکت‌های دیتاسنتر بوده و در سال گذشته قوانینی را برای کاهش هزینه برق این شرکت‌ها وضع کرده است. علاوه بر آن زیرساخت‌های فیبر نوری مابین نروژ و اروپا، کسب و کار شرکت‌های دیتا سنتر در نروژ را بهبود بخشید. مدیر عامل شرکت Green Mountain در این باره می‌گوید: قیمت رقابتی برق و آب و هوای سرد و خصوصیات زیست محیطی نروژ را میزبان بسیاری از شرکت‌های بین المللی کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال