ظرفیت پهنای باند داخلی از 622 گیگ به 10 هزار گیگ افزایش یافت

محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: ظرفیت پهنای باند داخلی از 622 گیگ به 10 هزار گیگ افزایش یافته است. وی همچنین از افزایش سرانه مصرف اینترنت ایرانی‌ها از یک کیلو بایت بر ثانیه به 35 کیلو بایت بر ثانیه و افزایش ظرفیت گذرگاه‌های اینترنت از 72 گیگ به 700 گیگ […]

محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: ظرفیت پهنای باند داخلی از 622 گیگ به 10 هزار گیگ افزایش یافته است.

وی همچنین از افزایش سرانه مصرف اینترنت ایرانی‌ها از یک کیلو بایت بر ثانیه به 35 کیلو بایت بر ثانیه و افزایش ظرفیت گذرگاه‌های اینترنت از 72 گیگ به 700 گیگ خبر داد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: در دوران تحریم در مقطعی شاخص کیفی و میانگین کیفیت تماس‌های بین‌الملل به زیر ۵ درصد رسید که پس از پیدا کردن راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها، شاخص به ۲۰ درصد افزایش یافت.

جهرمی با اشاره به کیفیت اینترنت گفت: در مدت 6 ماهه اخیرکیفیت اینترنت 5 درصد بهبود یافته است که هم نشان از تلاش همکاران و هم خراب بودن وضعیت در برهه قبل دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: 630 میلیارد تومان از درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت در پی مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات برای رشد ترافیک داخلی کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: در برهه‌ای از زمان در پی تحریم‌های مالی، شاخص کیفی SAR  به زیر 5 درصد رسید و پس از آنکه توانستیم مکانیزم‌هایی را برای دور زدن تحریم‌ها پیدا کنیم، شاخص کیفی به 20 درصد افزایش یافت و هم‌اکنون شاخص کیفی ارتباطات و میانگین کیفیت تماس‌های موفق بین‌المللی حدود 47 درصد است.