کاهش 20درصدی تعرفه پهنای باند ارتباطات داخلی

محمدجواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به منظور افزایش ترافیک داخلی در شبکه ملی اطلاعات، تعرفه پهنای باند ارتباطات داخل کشور 20 درصد کاهش یافت. وی اظهار داشت هدف از کاهش تدریجی نرخ پهنای باند داخلی این است که اپراتورها دیگر از میزان ترافیک هزینه‌ای از مشترک […]

محمدجواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به منظور افزایش ترافیک داخلی در شبکه ملی اطلاعات، تعرفه پهنای باند ارتباطات داخل کشور 20 درصد کاهش یافت.

وی اظهار داشت هدف از کاهش تدریجی نرخ پهنای باند داخلی این است که اپراتورها دیگر از میزان ترافیک هزینه‌ای از مشترک دریافت نکنند و تنها هزینه‌های مشترک در قبال سرویس و حق اشتراک آن باشد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: از جمله دلایل اجرای این مصوبه، رشد اقتصادی متناسب با محتوای بومی است. این مصوبه اثرات خوبی برای اپراتورهای ارائه دهنده خدمات در بستر شبکه ملی اطلاعات دارد و در نهایت این خدمات با قیمت مناسب به مصرف کننده نهایی می‌رسد.

جهرمی این مصوبه را تکمیل کننده مصوبه 237 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دانست و تصریح کرد: بر مبنای آن دیگر میزان ترافیک بر اساس ظرفیت محاسبه نمی‌شود و بر اساس مصرف محاسبه می‌شود به همین ترتیب واحد محاسبه تعرفه در این مصوبه بر اساس مگابیت شده است. برای مثال مصرف پهنای باند تا صد مگابیت حدود ۲۷ هزار تومان محاسبه می‌شد که اگر این مصرف به صد گیگابیت برسد قیمت آن ۱۰ هزار تومان محاسبه می‌شد که بر اساس مصوبه روز گذشته از هر پایه این مصرف، ۲۰ درصد کاهش قیمت محاسبه می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد کاهش ۲۰ درصدی پهنای باند انتقال داخلی طبق برآوردهای هزینه‌ای در بازه زمانی شش ماهه از اول مرداد ماه تا اول بهمن ماه صورت گرفته است. مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات برای کاهش ۲۰ درصدی تعرفه پهنای باند ارتباطات داخلی از اول فروردین سال ۹۶ قابل اجراست.