درخواست اتحادیه بین المللی نجوم برای انتخاب نام سیارات فراخورشیدی

اتحادیه بین المللی نجوم از طریق برگزاری یک مسابقه از عموم مردم و ستاره شناسان حرفه ای درخواست کرد تا ۲۰ سیاره فراخورشیدی و ستاره های میزبان آن که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب شناسایی می شود را نامگذاری کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اتحادیه بین المللی نجوم با درخواست از […]

اتحادیه بین المللی نجوم از طریق برگزاری یک مسابقه از عموم مردم و ستاره شناسان حرفه ای درخواست کرد تا ۲۰ سیاره فراخورشیدی و ستاره های میزبان آن که توسط تلسکوپ فضایی جیمز وب شناسایی می شود را نامگذاری کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اتحادیه بین المللی نجوم با درخواست از مردم طی یک مسابقه نامگذاری سیارات فراخورشیدی را انجام خواهد داد. هدف از این کار استفاده از نام هایی برگرفته از فرهنگ های سراسر جهان برای این سیارات و ستاره های میزبان است. این اتحادیه به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس دفتر توسعه نجوم خود مسابقه نامگذاری برای ۲۰ سیاره فراخورشیدی کهتوسط جیمز وب بررسی می شود را برگزار می‌کند. این اتحادیه همچنین وظیفه نامگذاری در فضا را بر عهده دارد.

 این مسابقه به نام NameExoWorlds2022 با هدف گرد هم آوردن ستاره شناسان امکان نامگذاری ۲۰ سیاره را فراهم می کند که در کنار آن پیوندهایی میان علم و فرهنگ در فضا نیز ایجاد خواهد شد.

کلیه شرکت کنندگان با تشکیل گروهی متشکل از دانش‌آموزان و معلمان، علاقمندان به نجوم، ستاره شناسان آماتور و یا حرفه ای می توانند یک سامانه هدف را انتخاب کرده و سپس نامی برای سیاره مورد نظر خود و ستاره میزبان آن با توضیح زمینه فرهنگی ارائه کنند. در نهایت نیز تمامی پیشنهادات در دو مرحله غربالگری خواهند شد و سپس یک هیئت انتخاب ملی از بین آنها یک نامزد و دو نام پشتیبان را انتخاب میکند. کمیته انتخاب نهایی نیز نامزدهای پیشنهادی را بررسی کرده و در نهایت نامی را برای سیارات انتخاب خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال