چهارمین مرکز تبادل اطلاعات خاورمیانه در ایران راه‌اندازی می‌شود

ایران به عنوان چهارمین کشور در خاورمیانه دارای POP بین‌المللی (مخفف POINT OF PRESENCE به معنی نقطه حضور) می‌شود، پیش از این سه کشور امارات، ترکیه و عمان POP بین‌المللی داشته‌اند. قرارداد ایجاد POP بین‌المللی در ایران بین شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت تلکام ایتالیا اسپارکل منعقد شد. لازم به ذکر است که شرکت اسپارکل […]

ایران به عنوان چهارمین کشور در خاورمیانه دارای POP بین‌المللی (مخفف POINT OF PRESENCE به معنی نقطه حضور) می‌شود، پیش از این سه کشور امارات، ترکیه و عمان POP بین‌المللی داشته‌اند.

قرارداد ایجاد POP بین‌المللی در ایران بین شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت تلکام ایتالیا اسپارکل منعقد شد. لازم به ذکر است که شرکت اسپارکل یک اپراتور ارائه‌دهنده اینترنت بین‌المللی TIER-1 (سطح یک) است.

محمدجواد جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص این قرارداد تصریح کرد: با این قرارداد اپراتور اسپارکل تهران را به عنوان یک نود (مرکز) بین‌المللی برای سرویس‌دهی به دیگر کشورهای منطقه تعیین می‌کند، تا ارتباط دو کشور در منطقه به جای ارجاع به مرکزی در اروپا به ایران مسیریابی شود و این موضوع افزایش کیفیت و کاهش قیمت سرویس اینترنت را برای خدمات‌دهندگان اینترنت بین الملل به همراه خواهد داشت..

جهرمی همچنین افزود: پس از ایجاد POP‌ها، CDN‌های بین‌المللی (شبکه تحویل محتوا)  در این مراکز ساکن می‌شوند که این امر باعث افزایش سطح کیفیت سرویس و رشد محتوا در منطقه خواهد شد.

به گفته وی، ایجاد مسیرهای ترانزیتی از ایران، کیفیت ارتباطات دنیا را تا ۴۰ میلی ثانیه بهبود خواهد بخشید که تاکنون به دلیل وجود موانع، دنیا خود را از این مسیر محدود کرده بود. هم اکنون با رفع موانع کشورهای شرقی آسیا مانند چین و هند تمایل خود را به استفاده از مسیر ترانزیت ایران- اروپا با محوریت ایران اعلام کرده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال