اعتراض صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به اجبار دریافت ای نماد

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی نسبت به اعلام شاپرک و اجبار دریافت ای نماد اعتراض کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چند روز گذشته مدیرعامل شاپرک اعلام کرد کلیه صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ملزم به گرفتن ای نماد برای دریافت درگاه پرداخت از شرکت‌های پرداخت یار خواهند بود. قرار […]

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی نسبت به اعلام شاپرک و اجبار دریافت ای نماد اعتراض کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چند روز گذشته مدیرعامل شاپرک اعلام کرد کلیه صاحبان کسب و کارهای اینترنتی ملزم به گرفتن ای نماد برای دریافت درگاه پرداخت از شرکت‌های پرداخت یار خواهند بود. قرار است این قانون از اول مرداد ماه اجرایی شود. به همین دلیل شرکت های پرداخت یار از این به بعد به کسب و کارهای فاقد ای نماد درگاه‌پرداخت نخواهند داد. هدف از اجرای این قانون نیز مبارزه با پولشویی است.

 از طرفی بسیاری از افراد این طرح را ویژه افراد فعال در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام دانستند که وب سایتی برای کسب و کار خود ندارند. به همین دلیل بسیاری از صاحبان مشاغل در این مورد اعتراض کرده و خواستار لغو آن شدند. معترضان با امضای اعتراض خود خطاب به وزیر صنعت معدن و تجارت، وزیر ارتباطات و مرکز توسعه تجارت الکترونیک دلیل اصلی استفاده از فضای آنلاین برای کسب و کار های خود را شرایط کرونا اعلام کردند و خواستار لغو این طرح شدند. زیرا اجرای آن مشکلات بسیاری را برای این کسب و کارها به دنبال خواهد داشت.

 برخی دیگر از استارتاپ ها و کسب و کارهای تازه احداث شده نیز به دلیل نوپا بودن با دریافت مجوز و ثبت شرکت فاصله زیادی داشته اند و این شرایط می‌تواند وضعیت آنها را سخت تر کند. این معترضان معتقدند قوانین ای نماد بسیار قدیمی بوده و برای فضای آنلاین و تغییرات آن و سرعت پاسخگویی مناسب برخوردار نیست.

 معترضان می گویند طرح مورد نظر می تواند در آینده باعث از بین رفتن پرداخت یارهای رسمی بانک مرکزی ‌شود. ای نماد از نظر معترضان تنها ملاکی برای اعتبار کسب و کارها خواهد بود و آنهایی که به دنبال کسب اعتبار هستند می توانند برای اخذ آن اقدام کنند. هم اکنون کسب و کارهای اینترنتی حاضر در شبکه اجتماعی اینستاگرام 83 درصد از سهم بازار را تشکیل می‌دهد و در صورت اجرای این طرح صدمات بیشتری نیز به این بخش وارد خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال