آمار از موفقیت چشمگیر اپلیکیشن لاین می‌گوید

این روزها کمتر کسی است که اپلیکیشن لاین (LINE) را روی گجت اندرویدی یا اپلی خود نصب نداشته باشد، یا دست کم اسم آن را نشنیده باشد. جالب است بدانید که اولین بار برنامه لاین در کشور ژاپن به محبوبیت رسید و در سال 2011 بعد از زلزله توهوکو به منظور ارتباط مردم با یکدیگر […]

این روزها کمتر کسی است که اپلیکیشن لاین (LINE) را روی گجت اندرویدی یا اپلی خود نصب نداشته باشد، یا دست کم اسم آن را نشنیده باشد. جالب است بدانید که اولین بار برنامه لاین در کشور ژاپن به محبوبیت رسید و در سال 2011 بعد از زلزله توهوکو به منظور ارتباط مردم با یکدیگر تولید شد. این نرم افزار در سال های اخیر موفقیت‌های چشمگیری در جهان کسب کرده است و بین کاربران از محبوبیت خاصی برخوردار گشته است.

اخیرا وب‌سایت مشهور و معتبر Bussines Insider  ، مصاحبه‌ای با “جینی هان” مدیر بخش اروپا آمریکایی اپلیکیشن لاین، انجام داده که در آن اطلاعات و آمار جالبی از میزان محبوبیت این برنامه در کل دنیا آمده است. به گفته “جینی‌هان” آمار کلی لاین به شرح ذیل است : هر روز 1.7 میلیون کاربر جدید در لاین ثبت نام می کنند.

•    در مجموع 560 میلیون کاربر ثبت‌نام‌کرده در لاین به ثبت رسیده است.
•    فقط در آمریکا 25 میلیون کاربر به ثبت رسده است.
•    لاین هم اکنون در 230 کشور دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.
•    هر روز 13 میلیارد پیام از طریق این اپلیکیشن ارسال می‌شود.

بد نیست بدانید که شرکت ها، هنرمندان، افراد مشهور می توانند با پرداخت هزینه ای یک اکانت اختصاصی و رسمی داشته باشند. افرادی نظیر تیلور سوییفت، بند مشهور موسیقی لینکین پارک و پاول مک کارتنی خواننده مشهور، در برنامه لاین دارای اکانت رسمی هستند.

جیمی هان می‌گوید که مردم لاین را “پدرخوانده استیکر” می‌نامند. این اپلیکیشن مدت‌ها قبل‌ از فیس‌بوک و Path دارای استیکرهای انیمیشنی بوده است. همین حالا 45 هزار مجموعه استیکر در فروشگاه لاین موجود است. برخی از آن‌ها به صورت رایگان و برخی نیز در ازای پرداخت هزینه عرضه می‌شوند. جالب است که مردم برای خرید آن‌ها پول زیادی هزینه می‌کنند. میزان درآمدهای لاین در سه ماهه سوم سال قبل .5177 میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته آن نیز 104 درصد رشد داشته است.

main-3

لاین پا را از ارسال پیام و تماس صوتی فراتر گذاشته است. این شرکت یک تیم توسعه دارد که برای پلتفرم آن اپلیکیشن و برنامه می‌نویسد. این تیم سیستم پرداخت ویژه ای با نام LINE Pay راه اندازی کرده‌اند و سرویس LINE Taxi نیز به عنوان رقیب اوبر در ژاپن فعالیت می‌کند. هان می‌گوید که این سیستم را به دیگر کشورها نیز خواهد کشاند. اتفاقی که با توجه به مشتری‌های بسیار این اپلیکیشن می‌تواند از موفقیت خوبی در کنار اوبر برخوردار شود.