معرفی و عرضه گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ در مراسم آنلاین Unpacked

سامسونگ در مراسم آنلاین اخیر خود به نام Unpacked از جدیدترین گوشی سری گلکسی به نام S21 اولترا رونمایی کرد. این گوشی تمام عیار از یک طراحی جدید و با پشتیبانی از قلم Pen S عرضه خواهد شد. همانطور که پیش از این نیز گفته شد گلکسی S21 اولترا بدون شارژر عرضه می‌شود. به گزارش […]

سامسونگ در مراسم آنلاین اخیر خود به نام Unpacked از جدیدترین گوشی سری گلکسی به نام S21 اولترا رونمایی کرد. این گوشی تمام عیار از یک طراحی جدید و با پشتیبانی از قلم Pen S عرضه خواهد شد. همانطور که پیش از این نیز گفته شد گلکسی S21 اولترا بدون شارژر عرضه می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ جدیدترین نسخه از گوشی گلکسی خانواده S را رونمایی کرد. این شرکت پیش از این لقب پرچمدار تمام عیار را به این گوشی داده بود. از مهمترین ویژگی این گوشی می‌توان به زبان طراحی آن اشاره کرد. همچنین طراحی این گوشی نیز متفاوت بوده به طوری که گوشه بالایی آن برآمدگی بیشتری داشته و با دوربین به طور یکپارچه در یک سطح قرار گرفته است. این شرکت کره ای این بخش از گوشی را نوعی برش کانتور دوربین نامیده و عنوان کرده این طرح باعث تغییر ظاهری و همچنین ظریف جلوه دادن گوشی های خانواده گلکسی S21 شده است. همچنین سامسونگ مدعی شده زبان طراحی استفاده شده در این گوشی در آینده به یک استاندارد در دنیای موبایل تبدیل خواهد شد.

نمایشگر ۶.۸ اینچی گلکسی S21 اولترا از وضوح نمایش +WQHD همراه با پنل Dynamic AMOLED 2X خواهد بود.  نرخ رفرش در این نمایشگر ۱۲۰ هرتز بوده و حتی ممکن است با توجه به ویدیو های مختلف متغیر باشد. سامسونگ در توضیح این گوشی گفته است روشنایی و کنتراست نمایشگر آن ۳،۰۰۰،۰۰۰:۱ است که در مقایسه با گوشی های قبلی حداکثر تا ۵۰ درصد بهبود داشته است. هوش مصنوعی به کار گرفته شده در این گوشی می تواند با تغییر خودکار نور آبی از چشمان کاربر محافظت کند. از تغییرات مهم دیگر سخت‌افزاری این گوشی می‌توان به نوع دوربین آن اشاره کرد. در گلکسی S21 اولترا از دوربین تله فوتو ،یک دوربین واید و یک دوربین اولترا واید استفاده شده است. دوربین واید از یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فوکوس لیزری بهره مند خواهد بود. این دوربین به گلکسی اس ۲۱ الترا قابلیت فیلمبرداری 8K را خواهد داد. همچنین با ثبت این ویدئو می‌توان از بین فریم ها عکس های باکیفیت نیز جدا کرد. از دیگر قابلیت این دوربین فیلمبرداری نوع 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است.

 دوربین اولترا واید دوم نیز یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز  Dual Pixel است. دوربین تله فوتو دیگر نیز هرکدام ۱۰ مگاپیکسل با لرزشگیر اپتیکال و بزرگنمایی سه و ده برابری خواهند بود. دوربین سلفی نیز ۴۰ مگاپیکسل به همراه فوکوس خودکار انتخاب شده است.

در تشریح دوربین های محصول جدید سامسونگ آمده است S21 اولترا با کمک هوش مصنوعی می‌تواند عکس های پرتره طبیعی تر و دقیق تر ثبت کند. همچنین برای عکس برداری جلوه های نورپردازی استودیویی مانند Dual Pixel در این دوربین استفاده می شود. هوش مصنوعی امکان بزرگنمایی ۳۰ برابری بدون لرزش را نیز برای کاربر به ارمغان می آورد. قابلیت جدید دیگر به نام Director’s View امکان دو قابلیت Vlogger View و Live Thubnails را در پرچمدار جدید سامسونگ امکان‌پذیر می‌کند. که اولی مربوط به فیلمبرداری همزمان دوربین پشت و جلو و دومی مربوط به نمایش تصاویر هر سه دوربین پشت به صورت پنجره ای می باشد.

فناوری واکوم برای اولین بار در این گوشی هوشمند از خانواده گلکسی S استفاده شده است که به این گوشی امکان استفاده از قلم های S Pen را می دهد. اما احتمالاً این گوشی به همراه قلم ارائه نخواهد شد و کاربر باید جداگانه قلم جدید را همراه با قاب گوشی تهیه کند.

گلکسی S21 بر اساس دو نوع تراشه Vlogger View و Live Thubnails و Snapdragon 888 ساخته خواهد شد که به گفته سامسونگ CPU و GPU آن نیز بیش از ۳۵ درصد سریع تر و قوی تر از مدل های قبلی خواهد بود. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی تمام عیار سامسونگ نیز با شناخت الگوی کاربری شخص هماهنگ شده و قادر است با کمک شارژر مناسب و با سرعت شارژ ۲۵ واتی در عرض ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ شود.