معرفی کوله پشتی های جدید ناسا با امکان نقشه برداری سه بعدی از سطح ماه

ناسا کوله پشتی های جدید خود را با امکانات و فناوری جدیدی تولید خواهد کرد که می تواند تنها با راه رفتن روی سطح ماه نقشه سه بعدی تهیه کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسل جدید کوله پشتی های ماه ناسا به نام کوله‌پشتی ناوبری سینماتیک KNaCK  مجهز به یک اسکنر […]

ناسا کوله پشتی های جدید خود را با امکانات و فناوری جدیدی تولید خواهد کرد که می تواند تنها با راه رفتن روی سطح ماه نقشه سه بعدی تهیه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نسل جدید کوله پشتی های ماه ناسا به نام کوله‌پشتی ناوبری سینماتیک KNaCK  مجهز به یک اسکنر لیدار متحرک است که به فضانوردان کمک می کند تنها با راه رفتن روی سطح ماه از آن نقشه سه بعدی تهیه کنند. این دستگاه به عنوان کوله پشتی امکان اندازه گیری دامنه با کمک نور و لیزر را خواهد داشت.

فناوری مربوط به لیدار با کمک تاباندن لیزر به مکان مورد نظر و تجزیه و تحلیل نور بازتاب شده می‌تواند از راه دور فاصله را اندازه گیری کند. به همین دلیل محققان ناسا نوعی کوله پشتی پوشیدنی ساخته اند که نه تنها در کره ماه بلکه در زمین نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. به طوری که در مناطق اکتشاف نشده در هنگام کوهنوردی می توان از آن برای تهیه نقشه استفاده کرد. این کوله پشتی به فضانوردان کمک می کند تا در طول سفر با سطح نورد و یا با پای پیاده نقشه مناطقی مانند کوه ها و دره های عمیق را ارائه کنند.

 دکتر مایکل زانتی سیاره شناس و مسئول پروژه می گوید: در این کوله پشتی ابزاری شبیه به حسگر برای نقشه برداری علمی نواحی غیر معمول و پیمایش آن قرار داده شده است. علاوه بر آن در محیط های فاقد جی‌پی‌اس نیز می‌تواند به افزایش ایمنی فضانوردان کمک کرده و مسافت طی شده را به آنها نشان دهد. از دیگر مزایای این دستگاه می توان به استفاده از فناوری لیدار در تاریکی مطلق و عدم نیاز به حمل دکل های نورپردازی اشاره کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال