معرفی آیپد ایر ۲۰۲۰ اپل به همراه تراشه ۵ نانومتری A14

نسل جدید آیپد ایر اپل ۲۰۲۰ با طرحی جدید و تغییرات سخت افزاری معرفی شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سری جدید تبلت های ۲۰۲۰ اپل در سه سطح عرضه خواهد شد. آیپد ایرهای جدید از قابلیت های مناسب و همچنین وزن کم بهره برده اند. از تغییر دیگر در مورد این […]

نسل جدید آیپد ایر اپل ۲۰۲۰ با طرحی جدید و تغییرات سخت افزاری معرفی شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سری جدید تبلت های ۲۰۲۰ اپل در سه سطح عرضه خواهد شد. آیپد ایرهای جدید از قابلیت های مناسب و همچنین وزن کم بهره برده اند. از تغییر دیگر در مورد این آیپد ها تغییر طراحی آنها بوده است.

در مراسم شب گذشته Time Flies اپل آیپد ایر ۲۰۲۰ به طور رسمی رونمایی شد. طراحی جدید این تبلت آن را از سری های قبل آیپد متمایز کرده است .زبان طراحی این آیپد مشابه آیپد پرو قدیمی است. با این تفاوت که در طراحی جدید حاشیه های اطراف صفحه نمایش کمتر شده است. این آیپد صفحه نمایش ۱۰.۹ اینچی لیکوئید رتینا مجهز شده است. همچنین قابلیت تروتون امکان می دهد تا کاربر از پوشش ضد انعکاس استفاده کند. در سری جدید دکمه هوم نیز به طور کامل حذف شده است. خبری هم از فناوری فیس آیدی در آیپد ایر ۲۰۲۰ نیست.

آیپد ایر نسل جدید از لحاظ سخت افزاری تغییراتی نیز داشته است. به عنوان مثال تراشه این دستگاه از نوع A14 Bionic است که به عنوان جدیدترین تراشه اپل به حساب می آید. این تراشه از لیتوگرافی ۵ نانومتری بهره برده و پردازنده مرکزی آن شامل شش هسته پردازشی است. اپل پیش از این گفته بود A14 ۱۱.۸ میلیارد ترانزیستور را در خود جای داده است. همچنین عملکرد آیپد ایر نسل جدید با استفاده از این تراشه ها تا ۴۰ درصد بهبود یافته است. پردازنده گرافیکی قوی این چیپ نیز به آیپد ایر جدید کمک کرده تا پردازش‌های گرافیکی را با عملکرد بهتری انجام دهد.

آیپد ایر ۲۰۲۰ از درگاه USB-C استفاده خواهد کرد که در این مورد شبیه هم نسل های قدیمی خود خواهد بود. شارژ سریع سیمی ۲۰ وات امکان شارژ این آیپد را فراهم خواهد کرد. از دیگر خصوصیات این دستگاه پشتیبانی از وای فای ۶ و همچنین شبکه LTE است. قلم لمسی اپل پنسل نیز توسط این آیپد پشتیبانی شده و می تواند به صورت مغناطیسی به تبلت بچسبد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال