معرفی امکانات سیستم عامل اندروید کیو Android Q

نسخه جدید اندروید با نام تجاری Android Q در جریان رویداد Google I/O رونمایی شد. این نسخه توسط شرکت گوگل طراحی و عرضه خواهد شد اما بسیاری از کاربران هنوز در جریان قابلیت های این نسخه سیستم عاملی موبایلی اندرویدی نیستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، در این گزارش تلاش خواهیم […]

نسخه جدید اندروید با نام تجاری Android Q در جریان رویداد Google I/O رونمایی شد. این نسخه توسط شرکت گوگل طراحی و عرضه خواهد شد اما بسیاری از کاربران هنوز در جریان قابلیت های این نسخه سیستم عاملی موبایلی اندرویدی نیستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، در این گزارش تلاش خواهیم کرد تا با تکیه بر قابلیت ها و کاربردهای جدید اندروید کیو، آن را به دوستداران و طرفداران سیستم عامل اندروید معرفی کنیم.

۱. پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت 5G
بر طبق گمانه زنی ها، سهم فروش گوشی‌های مجهز به فناوری شبکه 5G از ۰.۵ درصد در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش پیدا خواهد کرد و به همین دلیل بسیاری از شرکت های تولید کننده در صدد طراحی و عرضه گوشی های هوشمند با امکان پشتیبانی از شبکه نسل پنجم اینترنت هستند.

۲. پشتیبانی از صفحه نمایش تاشو و انعطاف پذیر
حرکت سامسونگ و هواوی به سمت طراحی و توسعه گوشی های تاشو با عناوین تجاری گلکسی فولد سامسونگ و هواوی میت ایکس، به کاربران این امکان را می دهد تا در صورت لزوم بتوانند صفحه نمایش گوشی خود را بزرگ تر کرده و از آن به عنوان تبلت استفاده کنند.

۳. لایو کپشن (Live caption)
امکان استفاده از زیرنویس همزمان بر روی فیلم ها در حالت بی صدای گوشی، یکی از مهم ترین قابلیت های نسخه جدید سیستم عامل اندروید می باشد؛ این قابلیت به خصوص برای ناشنوایان که می توانند به راحتی فیلم های مورد نظر خود را با زیرنویس ببینند بسیار جالب توجه خواهد بود. امکان جابجایی زیرنویس ها به هرجای فیلم که بخواهیم نیز از دیگر امکانات آن می باشد.

۴. پاسخ هوشمند (smart reply)
پاسخ به پیام های دوستان در اپلیکیشن های پیام رسان به صورت اموجی یا متنی بر اساس پیش فرض ها و پاسخ هایی که قبلا به پیام های آن ها داده اید و یا استفاده از گوگل مپ به طور همزمان با مشاهده یک آدرس فرستاده شده بر روی پیام رسان از قابلیت های جالب نسخه جدید اندروید می باشد.

۵. حالت تاریک ( Dark Mode )
این حالت امکان استفاده کاربران از گوشی های هوشمند را در شب فراهم می کند بدون آنکه به چشم های آن ها آسیبی وارد شود. این حالت که برای اولین بار در سیستم عامل آی او اس مورد توجه قرار گرفته بود؛ حالا در سیستم عامل اندروید کیو این امکان را به کاربران می دهد تا در تمامی اپلیکیشن های خود آن را فعال کرده و با خیال راحت به استفاده از گوشی هوشمند خود در شب ها بپردازند.

۶. آپدیت‌های پس‌زمینه یکپارچه
امکان ملاحظه به روزرسانی های جدید بر روی پس زمینه کاربران و حفاظت از حریم خصوصی آن ها نیز قبلیت مهم اندروید کیو است.

۷. امنیت و حریم خصوصی بهبود یافته
اشتراک گذاری موقعیت جغرافیایی در زمانی که از اپلیکیشن های خاصی استفاده می کنید، از دیگر قابلیت های این نسخه جدید می باشد. جهت حفظ امنیت کاربران در صورت عدم استفاده از این اپلیکیشن ها، امکان اشتراک گذاری موقعیت جغرافیایی نیز متوقف می شود.

۸. سلامت دیجیتال و کنترل مربوط به والدین
family link یک قابلیت جدید با امکان تعیین زمان برای استفاده از اپلیکیشن ها است به طوریکه پس از اتمام زمان تعیین شده دیگر کاربر قادر به استفاده مجدد از آن اپلیکیشن نخواهد بود. همچنین Focus Mode با قرار دادن گوشی هوشمند در حالت بی صدا به استفاده کنندگان تلفن همراه این امکان را می دهد تا بتوانند بدون ایجاد حواس پرتی به فعالیت خود مشغول شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال