معرفی دو ابزار تحلیلی جدید مایکروسافت با هدف تجزیه و تحلیل حجم عظیم داده ها

مایکروسافت دو ابزار جدید مبتنی بر پلتفرم آژور را با هدف تجزیه و تحلیل داده های عظیم معرفی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مایکروسافت در کنفرانس مطبوعاتی جدید خود دو ابزار جدید به نام های Azure Synapse Analytics و Azure Purview را معرفی کرد که هر دو با محوریت پلتفرم بزرگ آژور هستند. […]

مایکروسافت دو ابزار جدید مبتنی بر پلتفرم آژور را با هدف تجزیه و تحلیل داده های عظیم معرفی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مایکروسافت در کنفرانس مطبوعاتی جدید خود دو ابزار جدید به نام های Azure Synapse Analytics و Azure Purview را معرفی کرد که هر دو با محوریت پلتفرم بزرگ آژور هستند. مایکروسافت نیز قصد دارد همانند شرکت های آمازون و اسنوفلیک (Snowflake) در بازار ابزارهای مبتنی بر فضای ابری فعالیت بیشتری داشته باشد. با رونمایی از این ابزار مایکروسافت نیز به جمع رقبای شرکت آمازون و اسنو فلیک در حوزه ابزارهای مبتنی بر فضای ابری اضافه خواهد شد.

ابزار آژور سیناپس آنالیتیکس (Microsoft Azure Synapse Analytics) یک ابزار برای تجزیه و تحلیل داده های کلان خواهد بود که از طریق آن امکان تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده ها برای عموم فراهم خواهد شد. همچنین ابزار دوم به نام  آژور پرویو (Azure Purview) نیز در حالت آزمایشی قرار دارد و قرار است به شرکت ها در جهت استفاده از جدیدترین پیش نیازهای امنیتی محور کمک کند.

در حال حاضر یک بانک هلندی به نام ABN AMRO Bank در حال استفاده از سرویس Azure Synapse Analytics بوده تا از طریق آن بتواند تشخیص دهد چه سرویس های مالی ای برای چه مشتریانی مناسب خواهد بود. شرکت دیگر به نام Wolters Kluwer که در زمینه توسعه نرم افزارهای پزشکی فعالیت می کند با استفاده از این ابزار قرار است امکان پیش بینی بیماران مبتلا به عفونت پخش شده در بیمارستان را تشخیص دهد. از شرکت های استفاده کننده از این ابزار می توان به .FedEx Corp و .Procter & Gamble Co نیز اشاره کرد.

در این کنفرانس ساتیا نادلا، مدیر ارشد مایکروسافت در تشریح این ابزار گفته است: در حال حاضر بسیاری از مشتریان امکان استفاده از داده های موثر که از طریق دستگاه و برنامه های مختلف به دست می‌آیند را ندارند. زیرا سرعت ساخته شدن اطلاعات افزایش پیدا کرده و بسیاری از شرکت ها زمان کافی برای بررسی داده های عظیم در فضای ذخیره سازی را ندارند. مجله فورچون نیز در مقاله ای در مورد هزاران مدیر اجرایی برتر اعلام کرده که آنها نمی توانند از دارایی های تجاری خود که همان داده ها هستند به طور کامل استفاده کنند. این بدان معنی نیست که آنها اهمیتی به این داده ها نمی دهند بلکه ابزارهای لازم برای بررسی این داده‌های عظیم وجود ندارد.

ابزار Azure Purview نیز قابلیت نظارت بر روی داده ها و تامین امنیت آنها را فراهم خواهد کرد. بدین ترتیب مسئول امنیت داده ها در شرکت‌ها می‌توانند این داده‌های محرمانه را به سادگی دریافت کرده و به راحتی نیز بر آنها نظارت داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال