معرفی ماژول کوپولا؛ مهمترین بخش ایستگاه فضایی بین المللی

ماژول کوپولا به عنوان معروف ترین بخش ایستگاه فضایی بین المللی شامل هفت پنجره است که می توان با کمک آن نمای وسیعی از زمین و فضا را مشاهده کرد. فضانوردان برای سپری کردن اوقات فراغت به این بخش از ایستگاه فضایی می روند و در آن می توانند تصاویری از زیبایی سیاره زمین را […]

ماژول کوپولا به عنوان معروف ترین بخش ایستگاه فضایی بین المللی شامل هفت پنجره است که می توان با کمک آن نمای وسیعی از زمین و فضا را مشاهده کرد. فضانوردان برای سپری کردن اوقات فراغت به این بخش از ایستگاه فضایی می روند و در آن می توانند تصاویری از زیبایی سیاره زمین را مشاهده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یکی از فضانوردان ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی به نام ماتیاس ماورر در توییت اخیر خود تصویری از کوپولا را منتشر کرده و در آن فضای بیرونی این ماژول نیز قابل مشاهده است. در این تصویر می توان منظره شگفت انگیز از سیاره زمین را از منظر دید فضانوردان ایستگاه فضایی مشاهده کرد.

ماژول کوپولا علاوه بر مکانی برای استراحت فضانوردان برای مطالعات و رصد زمین نیز استفاده می شود. همچنین این ماژول کارگاهی برای بازوی رباتیک خواهد بود و از طریق آن ماموریت های مربوط به پیاده روی یا مانورهای فضایی نیز انجام می گیرد.

کوپولا ساخته آژانس فضایی اروپا است که ۳ متر عرض یک و نیم متر ارتفاع و وزن آن حدود ۱.۸ ول است. این ماژ برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ و در ماموریت شاتل فضایی نصب شد.

از بهترین ویژگی ماژول کوپولا می‌توان به سیستم کرکره خارجی آن اشاره کرد که قادر است از پنجره های این بخش در مقابل برخورد شهاب سنگ های کوچک و یا زباله های فضایی محافظت کند. همچنین در زمان عدم استفاده از این ماژول کرکره ها به طور خودکار بسته شده و نمی گذارد این ماژول در اثر تشعشعات خورشیدی بیش از اندازه گرم شود و یا گرمای داخل به بیرون برود. علاقه مندان برای دیدن فضای داخلی ماژول از هر زاویه و جزئیات آن میتوانند با استفاده از ابزار گوگل این محیط را مشاهده کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال