معرفی استارلینک Aviation؛ اینترنت ماهواره ای در خطوط هوایی

اسپیس ایکس از سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک Aviation رونمایی کرد. بدین ترتیب از سال آینده مسافران هواپیمایی می توانند از اینترنت ماهواره ای این شرکت استفاده کنند. طبق گفته اسپیس ایکس با کمک Aero Terminal مسافران برخی خطوط امکان استفاده از اینترنت استارلینک با سرعت ۳۵۰ مگابیت بر ثانیه را خواهند داشت. به گزارش […]

اسپیس ایکس از سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک Aviation رونمایی کرد. بدین ترتیب از سال آینده مسافران هواپیمایی می توانند از اینترنت ماهواره ای این شرکت استفاده کنند. طبق گفته اسپیس ایکس با کمک Aero Terminal مسافران برخی خطوط امکان استفاده از اینترنت استارلینک با سرعت ۳۵۰ مگابیت بر ثانیه را خواهند داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق ادعای اسپیس ایکس سرعت اینترنت ماهواره ای ارائه شده در هواپیما به حدی است که امکان برقراری تماس و انجام بازی های آنلاین فراهم میشود.

سرعت ارائه شده در این سرویس نسبت به اینترنت ارائه شده کنونی در هواپیماها بسیار بالاتر است. حداکثر سرعت اینترنت در سیستم های ماهواره ای در هواپیماها بین ۳۰ تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

برقراری این سرویس در زمان پرواز روی خشکی و دریا با تاخیر ۲۰ میلی ثانیه خواهد بود. به دلیل وجود ماهواره های استارلینک در مدار پائینی زمین در هر زمان امکان اتصال به یکی از ماهواره ها وجود دارد. قرار است این سرویس از سال آینده میلادی در دسترس قرار بگیرد.

طبق تست انجام گرفته توسط شرکت JSX در آمریکا سرعت استارلینک Aviation در یک آزمایش به ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه رسید. اسپیس ایکس از مدت ها پیش از ارائه اینترنت در هواپیماهای خبر داده بود. در واقع این شرکت قصد دارد امکان استفاده از سرویس استارلینک را در هر شرایطی فراهم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال