ابداع نوعی ماسک هوشمند مجهز به سنسور اندازه گیری ضربان قلب و پایش سلامت

ماسک هوشمند ساخته شده توسط دانشمندان دانشگاه نورث وسترن آمریکا به همراه یک سنسور کوچک عرضه خواهد شد که قادر است برخی داده های مهم سلامت از جمله ضربان قلب را اندازه گیری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امروزه ماسک به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در تمامی ساعات روز مورد استفاده […]

ماسک هوشمند ساخته شده توسط دانشمندان دانشگاه نورث وسترن آمریکا به همراه یک سنسور کوچک عرضه خواهد شد که قادر است برخی داده های مهم سلامت از جمله ضربان قلب را اندازه گیری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امروزه ماسک به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در تمامی ساعات روز مورد استفاده قرار میگیرد. تاکنون بسیاری از شرکتها نیز اقدام به عرضه ماسک هوشمند کرده اند اما ماسک جدید ساخته شده توسط محققان نورث وسترن به همراه نوآوری جدیدی عرضه می‌شود که حتی پس از همه گیری کرونا نیز می تواند برای بسیاری از افراد مورد استفاده باشد.

ماسک هوشمند جدید به نام FaceBit دارای یک سنسور داخلی است که تنها با استفاده از حرکات سر ناشی از پمپاژ خون امکان اندازه گیری ضربان قلب کاربر را دارد. از طرفی این ماسک با اندازه‌گیری برخی پارامترها قادر است وجود مشکل در خود یا نشتی را تشخیص دهد.

توسط این ماسک هوشمند امکان اندازه گیری بسیاری از داده های کاربران به وجود می آید. به عنوان مثال کاربرانی که تحت استرس شدید قرار دارند می توانند داده های مربوط به قلب و تنفس را با استفاده از این ماسک تهیه کنند.

طبق اطلاعات منتشر شده این ماسک با استفاده از نیروی تنفس، گرما یا خورشید می‌تواند تا ۱۱ روز بدون نیاز به شارژ شدن کار کند. البته سازندگان این ماسک تلاش دارند تا نوع بدون نیاز به باتری آن را به بازار عرضه کنند. این ماسک هوشمند هم اکنون آزمایش‌های بالینی و دیگر آزمایشهای مخصوص را پشت سر می گذارد تا برای استفاده توسط عموم افراد آماده شود. اگرچه دانشمندان ابداع کننده این ماسک در وب سایت خود کدها و سخت افزارهای مربوط به آن را منتشر کردند تا امکان ساخت آن برای دیگران نیز وجود داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال