ابداع نوعی پچ موضعی برای رساندن انسولین به خون

دانشمندان با استفاده از نانوالیاف الکتروریسی شده نوعی پچ مخصوص انسولین ساخته اند که می تواند با قرارگیری درون دهان انسولین را به خون برساند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افراد مبتلا به دیابت از طریق تزریق های روزانه انسولین مورد نیاز خود را تامین می کنند. دانشمندان اخیراً تلاش داشتند تا […]

دانشمندان با استفاده از نانوالیاف الکتروریسی شده نوعی پچ مخصوص انسولین ساخته اند که می تواند با قرارگیری درون دهان انسولین را به خون برساند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افراد مبتلا به دیابت از طریق تزریق های روزانه انسولین مورد نیاز خود را تامین می کنند. دانشمندان اخیراً تلاش داشتند تا بتوانند انسولین مورد نیاز این افراد را با یک راه ساده تر و با درد کمتر ارائه کنند. سابین سونریتس استاد شیمی از فرانسه با کمک دانشمندانی از اسپانیا و ترکیه که پیش از این روی یک ماده آزمایشی دارورسانی فعال شده با گرما مطالعه کرده بودند یک بار دیگر توسعه آن را آغاز کردند. این ماده به نام پلی اکریلیک اسید از نوعی پلیمر بوده و در تولید ژل ها به کار می رود. به همین دلیل در روش جدید دانشمندان از این ماده استفاده شد.

این ماده جدید 2 ساعت در محلول انسولین خیسانده شده و سپس در یک آزمایش روی غشای مخاطی مربوط به پوشش گونه خوک ها استفاده شد. در مرحله بعد با کمک یک لیزر مادون قرمز به بخش‌های آن به مدت ۱۰ دقیقه تا ۵۰ درجه سانتیگراد حرارت داده شد. دانشمندان مشاهده کردند که حرارت باعث آزادسازی انسولین جذب شده می شود.

انسولین آزاد شده نیز از طریق غشاهای نازک می‌تواند به جریان خون انسان راه پیدا کند. در آزمایش های قبلی این انسولین امکان عبور از پوست خارجی ضخیم با نفوذ پذیری پایین را به صورت موضعی نداشته است. در آزمایش دیگری که روی پوست داخلی گونه سه خوک زنده انجام گرفت از یک قلم لیزری در قسمت بیرون برای گرم‌کردن و مدت ۱۰ دقیقه استفاده شد. در تمام این آزمایش ها هیچگونه تحریک یا آسیبی برای پوشش گونه ایجاد نشد. در نهایت نیز این آزمایش روی ۶ نفر به مدت ۲ ساعت انجام شد که آنها نیز ناراحتی ای را گزارش نکردند. این دانشمندان قصد دارند آزمایشات بالینی روی انسان ها را آغاز کرده و برنامه‌ریزی‌های دیگری برای آزمایشات بیشتر روی حیوانات انجام دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال