ابداع نوع جدیدی از چاپ سه بعدی که با کمک امواج صوتی انجام میشود

گروهی از محققان کانادایی با همکاری دو دانشمند ایرانی قصد دارند در چاپ سه بعدی از امواج فراصوت استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دکتر محسن حبیبی و شروین فروغی به همراه محققان کانادایی قصد دارند روش جدیدی را برای چاپ سه بعدی از طریق امواج صوتی در پیش بگیرند. در […]

گروهی از محققان کانادایی با همکاری دو دانشمند ایرانی قصد دارند در چاپ سه بعدی از امواج فراصوت استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دکتر محسن حبیبی و شروین فروغی به همراه محققان کانادایی قصد دارند روش جدیدی را برای چاپ سه بعدی از طریق امواج صوتی در پیش بگیرند. در حالت کلی در چاپ سه بعدی با کمک لایه ‌های پلاستیک ذوب شده، فلز پودر شده و یا نور ماورای بنفش برای سفتی ریزین ژلاتینی استفاده میشود در حالی که در روش جدید از امواج استفاده خواهد شد.

محققان دانشگاه کنکوردیا با همکاری محسن حبیبی و شروین فروغی محققان ایرانی فناوری جدیدی را با نام چاپ مستقیم صدا ابداع کردند. در این فناوری از ارسال پالس های متمرکز فرا صوت از دو طرف یک محفظه با کمک مبدل به سمت رزین استفاده می شود. همچنین با تولید میدان فراصوت میتواند با نوسان سریع حباب های میکروسکوپی به طور موقت در بخش های خاصی از رزین ایجاد کند. در اثر این نوسان دمای این حباب ها تا 14726 هزار درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت و همچنین فشار درون آنها نیز به هزار بار می رسد.

 در حالی که این افزایش تنها برای یک تریلیونم ثانیه انجام میشود باعث جامد شدن رزین نیز خواهد شد. با کمک این فناوری می توان سازه ها را با روش غیر تهاجمی چاپ کرد. به عنوان مثال در مکانیک هواپیما از این فناوری برای چاپ سه بعدی قطعات داخلی بدون باز کردن بدنه هواپیما استفاده خواهد شد. همچنین از این روش می توان برای چاپ ایمپلنت های درمانی بدون نیاز به جراحی استفاده کرد. محققان از چاپ مستقیم صدا برای چاپ اجسام سرامیکی نیز استفاده کردند. اکنون آنها قصد دارند در آزمایش های آینده از این فناوری روی کامپوزیت های پلیمری-فلزی و یا فلز خالص نیز استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال