ابداع نوع جدیدی از میکروبات ها برای حمل دارو به داخل اندام های بدن

پژوهشگران آلمانی و آمریکایی با هدف انتقال دارو به داخل اندام هایی مانند روده از نوع جدیدی از میکرو ربات ها استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران با ابداع نوعی میکروبات کوچک با بدن های نرم و انعطاف پذیر قصد دارند داروهای مورد نظر را به اندام هایی مانند روده […]

پژوهشگران آلمانی و آمریکایی با هدف انتقال دارو به داخل اندام هایی مانند روده از نوع جدیدی از میکرو ربات ها استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران با ابداع نوعی میکروبات کوچک با بدن های نرم و انعطاف پذیر قصد دارند داروهای مورد نظر را به اندام هایی مانند روده منتقل کنند. آنان معتقدند این میکروبات ها میتوانند در دیواره های مرطوب و لغزنده ریه ها حرکت کرده و در آینده باعث انتقال داروها و حسگرهای پزشکی به قسمتهای مختلف بدن شوند.

ربات جدید به نام مینی ربات با تنها چند میلی متر طول دارای پاهای چسبنده است که به آن امکان می‌دهد تا به سطح بافت بدن متصل شود. حرکات سریع این میکروربات در برابر جابجایی مقاومت داشته و به راحتی می تواند روی سطوحی که مایعات در آن سرازیر میشود بچسبد.

 متین سیتی از محققان موسسه سیستم‌های هوشمند ماکس پلانک در آلمان می گوید: میکرو ربات بیسیم قادر است به طور مستقیم یا وارونه درون بدن انسان بالا برود که این موضوع در حوزه رباتیک نرم بسیار مهم تلقی خواهد شد. پیش از این نیز مینی ربات دیگری ساخته شده بود که توانایی قدم زدن شنا کردن و خزیدن داشت اما رسیدن به بخشهای صعب العبور قلب، ریه و دستگاه گوارش و همچنین سطوح پیچیده برای آن مشکل بود.

به گفته سیتی ربات جدید دارای پوسته های خاردار گیاهی همانند پوشش خاردار است که می تواند خود را به اندامها بچسباند. افزایش اصطکاک به این میکرو ربات کمک می کند به لایه مخاطی درون ریه ها و دستگاه گوارش خوک ها چسبیده و حتی برای برداشتن قدم های بعدی کنار کشیده شود. این ربات ها در زمان تکان خوردن بافت یا شسته شدن آن با آب می توانند به بالا رفتن خود از بافت بیولوژیکی ادامه دهند. همچنین به دلیل استفاده از فلز مغناطیسی الاستیک در ساخت بدنه آن در صورت دریافت دستورات امکان خم شدن و چرخش نیز دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال