ابداع نوعی بالشت هوشمند برای ردیابی خواب که از حرکات سر برای شارژ استفاده می کند

محققان چینی نوعی بالشت هوشمند طراحی کردند که علاوه بر قابلیت ردیابی خواب و کیفیت استراحت کاربران می تواند با حرکات سر نیز شارژ شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بالشت هوشمند توسعه داده شده توسط محققان چینی علاوه بر نظارت بر خواب شبانه، امکان بررسی دقیق کیفیت خواب افراد را فراهم […]

محققان چینی نوعی بالشت هوشمند طراحی کردند که علاوه بر قابلیت ردیابی خواب و کیفیت استراحت کاربران می تواند با حرکات سر نیز شارژ شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بالشت هوشمند توسعه داده شده توسط محققان چینی علاوه بر نظارت بر خواب شبانه، امکان بررسی دقیق کیفیت خواب افراد را فراهم می کند. این در حالی است که بسیاری از دستگاه ها مانند مچ بند و ساعت هوشمند که به شدت در رایج شده اند نمی‌توانند سطح دقت یکسانی را ارائه کنند. به همین دلیل محققان چینی یک بالشت هوشمند برای ردیابی خواب طراحی کرده‌اند که با شارژ کردن خود با حرکات سر می تواند کیفیت خواب افراد را نیز بررسی کند.

 نمونه اولیه این بالشت هوشمند پیش از این توسط دانشمندان در سیستم های نظارت بر خواب از طریق نانو ژنراتورهای الکتریکی ارائه شده بود که در آن زمان به دلیل تبدیل اصطکاک و انرژی مکانیکی به الکتریسیته در اینگونه سیستم ها در حوزه پوشیدنی مورد توجه بسیاری قرار گرفت. حتی پس از آن برای نظارت بر خواب در چشم بند ها و ملحفه های تخت نیز استفاده شد. البته سازندگان این بالشت هوشمند در ادامه راه به دنبال حذف برخی محدودیت ها و همچنین افزایش راحتی کاربر بودند.

درون این بالش مجموعه ای از لایه های تریبوالکتریک پلیمری از نوع انعطاف پذیر وجود دارد که می تواند حرکات سر را به جریان الکتریکی تبدیل کند. این لایه با قرارگیری روی بالشت معمولی از طریق مقدار فشار اعمال شده ولتاژ ایجاد خواهد کرد. به گفته دانشمندان این بالشت علاوه بر ردیابی کیفیت خواب می تواند برای بیماران مبتلا به عارضه گردنی و یا حتی برای افرادی که مستعد افتادن از تخت هستند به عنوان یک سیستم هشدار مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال