ابداع روشی برای رصد زباله های فضایی در روشنایی روز

دانشمندان روشی را توسعه دادند که از طریق آن می توان زباله های فضایی را حتی در روشنایی روز نیز رصد کنند. بدین ترتیب از افزایش زباله های فضایی در حال چرخش به دور زمین جلوگیری خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامانه های فضایی همانند موشک های از کار افتاده […]

دانشمندان روشی را توسعه دادند که از طریق آن می توان زباله های فضایی را حتی در روشنایی روز نیز رصد کنند. بدین ترتیب از افزایش زباله های فضایی در حال چرخش به دور زمین جلوگیری خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامانه های فضایی همانند موشک های از کار افتاده و قطعات جدا شده  از هواپیماها در مدار زمین در حال گردش هستند. این زباله های فضایی در سالهای اخیر به شدت در حال افزایش است. ردیابی زباله‌های فضایی از روی زمین تنها در ساعاتی از گرگ و میش شب امکان پذیر است و در روز به دلیل وجود نور خورشید شناسایی آنها ممکن نیست. به همین دلیل از بین بردن زباله های فضایی با کمک لیزر تنها برای چند ساعت امکان پذیر است.

محققان اتریشی روش جدیدی را ابداع کردند که از طریق آن می توان زباله های فضایی را در روز نیز شناسایی کرد. در این روش از یک ردیاب تلسکوپی و یک فیلتر برای شناسایی استفاده شده است. همچنین یک سیستم نرم افزاری برای تشخیص این زباله ها تهیه شده اند که شناسایی آنها را امکان‌پذیر می‌کند. بدین ترتیب زباله‌ها برای شناسایی به جای شش ساعت در ۲۲ ساعت از روز قابل مشاهده هستند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال