ابداع روش های مختلف کلاهبرداری آنلاین همزمان با شیوع کرونا

بسیاری از کلاهبرداران تحت حمایت دولت ها از فرصت پیش آمده در دوران شیوع کرونا برای حملات فیشینگ استفاده می کنند. بخش تهدید سنجی گوگل اعلام کرد تا کنون ده ها گروه و کمپین از هکرها را در این دوران شناسایی کرده که سعی کرده اند با استفاده از حملات فیشینگ و بدافزارها به اطلاعات […]

بسیاری از کلاهبرداران تحت حمایت دولت ها از فرصت پیش آمده در دوران شیوع کرونا برای حملات فیشینگ استفاده می کنند. بخش تهدید سنجی گوگل اعلام کرد تا کنون ده ها گروه و کمپین از هکرها را در این دوران شناسایی کرده که سعی کرده اند با استفاده از حملات فیشینگ و بدافزارها به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از engadget، هکرها با حمایت برخی دولت ها از شیوع کرونا به عنوان فرصتی برای حملات هکری استفاده کرده اند. اخیرا یک کمپین هکری در آمریکا خود را به عنوان یک فست فود معرفی کرده و با پیام های ارسالی به کاربران و پیشنهاد کوپن های تخفیف، آنها را به یک سایت ساختگی و نصب بدافزار هدایت کرده است.

این گروه های هکری تلاش خود را برای انتشار بدافزارهای ساخت خود انجام می دهند و بدین وسیله می توانند اطلاعات هویتی مردم را جمع آوری کنند. بخش تهدیدسنجی گوگل تعداد این حملات را در مقایسه با دوران قبل از شیوع کرونا یکی می داند اما نوع حملات و روش های کلاهبرداری تغییر کرده است. بسیاری از این حملات به سمت سازمان های بهداشت جهانی و بین المللی بوده است. همین روزهای گذشته نیز حدود 25 هزار ایمیل و پسورد متعلق به کارکنان سازمان بهداشت جهانی افشا شده بود. گوگل تلاش های خود برای امن سازی آنلاین کاربران را چارچوب صندوق تحقیقات آسیب پذیری کووید 19 و با درنظر گرفتن 200 هزار دلار پاداش آغاز کرده است. همچنین این شرکت پیش بینی کرده که تعداد حملات در آینده بیشتر شده و این شرکت با کمک کارشناسان خود مقابله با این حملات را ادامه خواهد داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال