محقق ایرانی موفق به ابداع پانسمان هوشمند برای جلوگیری از عفونت شد

دانشمند ایرانی دانشگاه رود آیلند به نام محمد معین صفایی نوعی پانسمان هوشمند ابداع کرده که علاوه بر جلوگیری و انتشار عفونت می‌تواند بر وضعیت عفونت در زخم ها نیز نظارت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از پانسمان در بهبود زخم های پوستی می‌تواند در آینده با آنچه که امروزه […]

دانشمند ایرانی دانشگاه رود آیلند به نام محمد معین صفایی نوعی پانسمان هوشمند ابداع کرده که علاوه بر جلوگیری و انتشار عفونت می‌تواند بر وضعیت عفونت در زخم ها نیز نظارت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از پانسمان در بهبود زخم های پوستی می‌تواند در آینده با آنچه که امروزه انجام می گیرد متفاوت باشد. طبق مطالعات اخیر محققان توانستند نوعی پانسمان هوشمند با کمک نانو حسگرهای جاسازی شده در الیاف پانسمان بسازند که قادر به نظارت بر عفونت در محل زخم می باشد.

دکتر دانیل راکسبری، از دانشگاه رود آیلند در مورد این پانسمان هوشمند می گوید: نانولوله های کربنی تک جداره می‌توانند غلظت هیدروژن پراکسید و عوامل عفونت در محل زخم را شناسایی کنند. پیش از این برای استفاده از نانولوله ها با مشکلاتی مانند عدم سازگاری زیستی مواجه بوده ایم. درون این نانولوله های کربنی گونه های ریز الیافی یا میکروفیبرها وجود دارد که به هیدروژن پراکسید درون زخم ها حساس است.

 درون این پانسمان هوشمند از یک دستگاه پوشیدنی کوچک استفاده شده که می تواند به صورت بی سیم سیگنال های ارسالی از نانولوله های کربنی را تشخیص دهد. پس از آن، این سیگنال ها به تلفن هوشمند منتقل شده و حتی می‌تواند هشدارهای خودکار را نیز انجام دهد. یکی از مزیت های استفاده از پانسمان هوشمند کاهش استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها در آینده خواهد بود. همچنین با تشخیص مراحل اولیه عفونت از قطع اندام نیز جلوگیری خواهد شد. علاوه بر راکسبری، محمد معین صفایی نیز در طراحی فناوری های پوشیدنی و نانولوله های کربنی مشارکت داشته است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال