کاغذی که می‌تواند به اینترنت متصل شود

دانشمندان ژاپنی کاغذی تولید کرده اند که قادر است به اینترنت بی سیم متصل شود. این کاغذ با اتصال بی سیم می تواند به دستگاههای مختلف وصل شده و بدین طریق قادر خواهد بود تا اطلاعات مهمی را از طبیعت جمع آوری و منتقل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این کاغذ […]

دانشمندان ژاپنی کاغذی تولید کرده اند که قادر است به اینترنت بی سیم متصل شود. این کاغذ با اتصال بی سیم می تواند به دستگاههای مختلف وصل شده و بدین طریق قادر خواهد بود تا اطلاعات مهمی را از طبیعت جمع آوری و منتقل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این کاغذ که کاغذ نانو نام گرفته، قابلیت تجزیه شدن در طبیعت را دارد. ضخامت آن یک میلیمتر است و ظاهری شبیه به پلاستیک دارد. در آزمایش انجام گرفته مشخص شد که 95 درصد آن قابلیت تجزیه دارد. فلز بکار رفته در آن نیز رنگی غیر سمی دارد. با جایگزاری آن در هر نقطه ای میتوان اطلاعات را جمع آوری کرد و هیچ آسیبی به طبیعت وارد نکرد.

درون این کاغذ یک رطوبت سنج تعبیه شده است که می تواند میزان رطوبت خاک و یا هوا را اندازه گیری کند. این داده ها از طریق یک حسگر بی سیم به دیگر دستگاههای متصل ارسال می شود. محققان دانشگاه اوزاکا قرار است از این کاغذ به عنوان اینترنت اشیاء کمک بگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال