ابداع روشی که تشخیص ویدئوهای فیک را مشکل خواهد کرد

محققان روشی را ابداع کرده اند که با کمک آن می توان قویترین سیستم های تشخیص ویدئوهای تقلبی را نیز فریب داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کالیفرنیا روشی را توسعه داده اند که می تواند سیستم های تشخیص صحت یک ویدئو را نیز فریب دهد. تا کنون شبکه های […]

محققان روشی را ابداع کرده اند که با کمک آن می توان قویترین سیستم های تشخیص ویدئوهای تقلبی را نیز فریب داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کالیفرنیا روشی را توسعه داده اند که می تواند سیستم های تشخیص صحت یک ویدئو را نیز فریب دهد. تا کنون شبکه های عصبی پیجیده ای توسط مهندسان کامپیوتر طراحی شده بود تا بتواند به راحتی واقعی یا تقلبی بودن ویدئو را تشخیص دهد.

روش ابداع شده قادر است الگوریتم های ساخته شده برای تشخیص درست بودن ویدئو را نیز دور بزند. برای این کار از یک روش دو مرحله ای استفاده شده و در هر مرحله لایه هایی پنهان به هر فریم ویدئو اضافه شد تا بتوان فیک بودن ویدئو را پنهان کرد. این لایه ها، از تصاویر دستکاری شده ساخته شده اند که می تواند باعث آشفتگی در الگوریتم های یادگیری ماشینی شده و این سیستم به اشتباه صحت ویدئو و واقعی بودن آن را تائید می کند. البته لایه های اضافه شده مشکلی در ویدئوهای اصلی ایجاد نمی کند.

این محققان هدف از ساخت این سیستم را ویژگی مهم ویدئوهای دیپ فیک عنوان کرده اند. آنها معقدند این ویدئوها برای فریب انسان و دستگاه ساخته شده اند و در صورت تشخیص جعلی بودن آن توسط چشم انسان دیگر نیاز به توسعه سیستمی برای تشخیص آن نخواهد بود. در حال حاضر تنها راه مقابله با این گونه ویدئوها آموزش سیسم های هوش مصنوعی است.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال