ابداع ماده جدید بر پایه ابریشم برای استفاده در ایمپلنت دندانی

محققان چینی نوعی ماده جدید بر پایه ابریشم ابداع کرده اند که می تواند به دندانپزشکان در ساخت ایمپلنت های دندانی کمک کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماده جدید محققان چینی می تواند جایگزین مواد گرانقیمت وارداتی شده و هزینه بیماران را کاهش دهد. سوراخ ایجاد شده پس از کشیدن دندان معمولا […]

محققان چینی نوعی ماده جدید بر پایه ابریشم ابداع کرده اند که می تواند به دندانپزشکان در ساخت ایمپلنت های دندانی کمک کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ماده جدید محققان چینی می تواند جایگزین مواد گرانقیمت وارداتی شده و هزینه بیماران را کاهش دهد. سوراخ ایجاد شده پس از کشیدن دندان معمولا با پودر استخوان پر شده و سپس با غشا پوشانده می‌شود. محققان برای این مرحله ماده جدیدی به نام غشای فیبروئینی ابریشم قابل جذب تولید کردند که علاوه بر پر کردن سوراخ استخوان را نیز بهبود می بخشد.

ژائوچنگ، دانشیار کالج هواژونگ و سازنده این ماده می گوید: غشاهای کنونی از کلاژن پوست خوک ساخته میشود. اما ماده جدید بر پایه ابریشم ساخته میشود. به همین دلیل مقاومت و امنیت بیولوژیکی آن بیشتر است. از طرفی احتمال عفونت نیز در آن کاهش می یابد. به گفته وی غشاهای کنونی دوام کمی دارند در حالی که غشای جدید تا چهار هفته می تواند باقی بماند. این غشا در آزمایش های بالینی در ۱۳۲ بیمارستان ووهان مورد استفاده قرار گرفت و نتایج آن امیدوار کننده گزارش شد. این غشا بر پایه فیبرئین ابریشم ساخته شده و برای پروتزهای دندانی استفاده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال