ابداع روشی جدید برای جذب کربن دی اکسید و حل بحران اقلیمی

محققان فناوری جدیدی برای جذب کربن دی اکسید و همچنین رفع مشکلات آب و هوا ابداع کردند که می تواند کربن مونومیی. و کار طبیعی تولید کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه ساری Surry در پژوه اخیر خود فناوری جدیدی را ایجاد کردند که علاوه بر جذب کربن دی اکسید […]

محققان فناوری جدیدی برای جذب کربن دی اکسید و همچنین رفع مشکلات آب و هوا ابداع کردند که می تواند کربن مونومیی. و کار طبیعی تولید کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه ساری Surry در پژوه اخیر خود فناوری جدیدی را ایجاد کردند که علاوه بر جذب کربن دی اکسید آن را به مواد شیمیایی مورد نیاز تبدیل می کند. در این روش در نهایت محصولات جانبی مانند کربن مونوکسید و گاز طبیعی مصنوعی بدست می آید.

دکتر ملیس دویار، استاد شیمی دانشگاه یاری در این مورد می گوید: در حال حاضر جذب دی اکسیدکربن و تبدیل آن به دیگر محصولات مفید از روش های مفید در خنثی سازی کربن محسوب میشود که ما در بخش مواد شیمیایی به آن نیاز داریم و در واقع کاکدمعمی برای رسیدن به کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ است.

وی ادامه داد: نحوه تولید مواد شیمیایی کنونی باید تغییر کند. زیرا در حال حاضر از سوخت های فسیلی برای تولید مواد استفاده میشود که ناپایدارند‌. اما با کمک فناوری جدید کربن بسیار کمتری تولید میشود.همچنین کربن دی اکسید و هیدروژن تجدید پذیر می تواند در سوخت جایگزین و سازنده اصلی دیگر مواد شیمیایی مورد استفاده قرار بگیرد. در فناوری جدید از یک اختراع به نام مواد قابل تعویض دو عملکردی نام می برند که می تواند دی اکسید کربن را جذب و در تبدیل آن به مواد شیمیایی سریع تر عمل کند. مواد قابل تعویض دو عملکردی قادرند چندین ماده شیمیایی مختلف با کمک واکنش دهنده اضافه تولید کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال