ابداع نوعی حسگر پوشیدنی که می‌تواند از قلب تصویربرداری کند

محققان دانشگاه کالیفرنیا نوعی حسگر پوشیدنی توسعه دادند که می تواند وظیفه نظارت و تصویربرداری از قلب را انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حسگر پوشیدنی فراصوت جدید می تواند در هنگام ورزش و یا دیگر فعالیت های شدید تا ۲۴ ساعت کار کند. این حسگر که به اندازه یک تمبر […]

محققان دانشگاه کالیفرنیا نوعی حسگر پوشیدنی توسعه دادند که می تواند وظیفه نظارت و تصویربرداری از قلب را انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حسگر پوشیدنی فراصوت جدید می تواند در هنگام ورزش و یا دیگر فعالیت های شدید تا ۲۴ ساعت کار کند. این حسگر که به اندازه یک تمبر پستی است قادر است تصاویر مربوط به قلب را حین انجام کارهای مختلف تهیه کرده و برای پزشکان ارسال کند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در این مورد می گویند: در این حسگر از فناوری فراصوت برای نظارت بر عملکرد مغز استفاده میشود. در حال حاضر بیماری های قلبی و عروق در رتبه ۱ مرگ و میر افراد قرار دارد. این حسگر قابلیت خطراتی مانند سکته قلبی و حملات قلبی را پیش از وقوع شناسایی کند.

در حال حاضر پزشکان از اکوکاردیوگرام و با استفاده از تکنسین های آموزش دیده برای نظارت بر عملکرد قلب استفاده می کنند. این حسگر جدید مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه یافته و امکان اندازه گیری مقدار خون پمپاژ شده به قلب را خواهد داشت.

اسکن قلبی تنها می تواند روی فعالیت درازمدت قلب نظارت داشته باشد و مشکلات ایجاد شده را گزارش کند. اما این حسگر پوشیدنی غیرتهاجمی در لحظه امکان ارسال اطلاعات پمپاژ قلب در فعالیت های مختلف را داراست. همچنین تصاویر ارائه شده توسط این حسگر با وضوح بهتر و کنتراست بالاتر است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال