ابداع پارچه هوشمند ضد باکتری که بر قلب نظارت می کند

محققان یک پارچه هوشمند که از فلز مایع پوشیده شده توسعه دادند که خود ترمیم بوده و می تواند باکتری ها را از بین ببرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با پیشرفت علم ، محققان توانستند پارچه های هوشمندی بسازند که می تواند به محرک های محیط پاسخ دهد. گروهی از محققان […]

محققان یک پارچه هوشمند که از فلز مایع پوشیده شده توسعه دادند که خود ترمیم بوده و می تواند باکتری ها را از بین ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با پیشرفت علم ، محققان توانستند پارچه های هوشمندی بسازند که می تواند به محرک های محیط پاسخ دهد. گروهی از محققان بین المللی پارچه هوشمند خود ترمیم پذیر ابداع کردند که می تواند باکتری ها را از بین ببرد. همچنین این پارچه می تواند به عنوان نظارت بر ضربان قلب نیز کاربرد داشته باشد. محققان برای ساخت این پارچه آن را درون ذرات فلز مایع فرو بردند و بدین ترتیب پارچه ای با قابلیت رسانایی بالا تولید کردند.

ذرات فلز مایع علاوه بر رسانایی گرمایی و الکتریکی دارای خواص ضد میکروبی بوده و سمیت آن نیز پایین است. ذرات فلز مایع که مبتنی بر گالیوم بوده و در اتاق به شکل مایع است توسط این محققان به کار گرفته شد.

با آغشته کردن پارچه به فلز مایع محققان متوجه شدند با این روش منافذ آن مسدود نخواهد شد و پارچه قابلیت تنفس پذیری خواهد داشت. همچنین در این آزمایش مشخص شد در صورت اعمال نیرو به این پارچه ذرات مایع رسانا شده و لایه غیر رسانای و مبتنی بر اکسیژن آن از بین می رود.

به گفته محققان این پارچه به دلیل قابلیتهایی که دارد می تواند در بیمارستان ها به عنوان ملحفه مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین بر ضربان قلب بیماران نیز نظارت خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال