ابداع نوع جدیدی از سونوگرافی با هدف تشخیص زودهنگام سرطان پروستات

محققان روش جدیدی از سونوگرافی را برای تشخیص فوری سرطان‌ پروستات به کار گرفتند که میتواند جایگزین تصویر برداری ام آر آی باشد و شناسایی سرطان های پروستات را در زمانی کمتر و هزینه پایین تر انجام دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان بریتانیایی از اسکن فراصوت یا سونوگرافی برای تشخیص […]

محققان روش جدیدی از سونوگرافی را برای تشخیص فوری سرطان‌ پروستات به کار گرفتند که میتواند جایگزین تصویر برداری ام آر آی باشد و شناسایی سرطان های پروستات را در زمانی کمتر و هزینه پایین تر انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان بریتانیایی از اسکن فراصوت یا سونوگرافی برای تشخیص سرطان پروستات با روشی آسان تر و سریع تر استفاده کردند. در این روش تشخیص همانند روش استفاده از اسکن ام آر آی است اما تشخیص آن سریع تر و با هزینه کمتر انجام می گیرد.

 سرطان پروستات به عنوان شایع ترین سرطان در بین مردان شناخته می شود. به طوری که از بین هر پنج مرد یک نفر به علت بیماری سرطان پروستات بدون علامت میمیرد. در حالت کلی روش تشخیص این بیماری در مراحل اولیه همان معاینه رکتوم و شناسایی فیزیکی هر گونه ناهنجاری است. پس از آن از آزمایش خون برای اندازه گیری سطح PSA برای وجود سرطان پروستات استفاده میشود. البته در این روش تنها برخی علائم سرطان پروستات در مراحل اولیه شناسایی می شود که به درمان غیر ضروری بیمار می انجامد. اما تصویربرداری ام آر آی ابزار موثری برای ارزیابی این بیماری است.

در روش جدید توسعه داده شده توسط محققان از سونوگرافی چند پارامتری برای بررسی سرطان پروستات استفاده می شود. در این روش در رکتوم فرد کاوشگری قرار داده می شود تا بتواند از طریق تکنیکهای فراصوت از پروستات تصویربرداری کند. در آزمایش کارآزمایی این روش چند صد مرد در معرض خطر بالای سرطان پروستات طی تصویر برداری ام آر آی و نمونه‌برداری های بعدی مورد آزمایش قرار گرفتند. در این آزمایش مشخص شد با استفاده از روش جدید در سونوگرافی به اندازه ام آر آی می توان موارد بالینی مهم سرطان پروستات را تشخیص داد. البته این روش قادر به تشخیص سرطان های با حجم کم نیز خواهد بود که اسکن های ام آر آی آنرا در نظر نمی‌گیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال