بررسی ترکیبات موجود در اتمسفر اورانوس و نپتون ماموریت های بعدی جیمز وب هستند

جیمز وب در ماموریت های آینده خود به ‌سراغ غول های یخی منظومه شمسی خواهد رفت. بررسی دما و ترکیبات موجود در اتمسفر این سیارات به عنوان اهداف بعدی این تلسکوپ محسوب می شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب که با هدف اکتشافات فضایی ارسال شده است به […]

جیمز وب در ماموریت های آینده خود به ‌سراغ غول های یخی منظومه شمسی خواهد رفت. بررسی دما و ترکیبات موجود در اتمسفر این سیارات به عنوان اهداف بعدی این تلسکوپ محسوب می شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب که با هدف اکتشافات فضایی ارسال شده است به عنوان قدرتمندترین تلسکوپ ساخته شده توسط بشر می تواند آینده جدیدی از روند اکتشافات فضایی به وجود آورد. این تلسکوپ قرار است در تاریخ ۲۱ تیر اولین تصویر تمام رنگی خود را منتشر کند.

 توانایی‌های این تلسکوپ آن را قادر می سازد تا برای مطالعه اجرام سماوی متعددی را انتخاب کند. یکی از آنها غول های یخی منظومه شمسی یعنی اورانوس و نپتون است. یک منبع آگاه اعلام کرد جیمز وب با زیر نظر گرفتن غول های یخی منظومه شمسی می تواند اطلاعات جدیدی از آنها را برای ما ارسال کند. تاکنون تنها یک فضاپیمای ناسا به نام ویجر ۲ برای تحقیقات بیشتر به مدار اورانوس ارسال شد.

 البته به دلیل شرایط بسیار پیچیده آب و هوایی اورانوس این ماموریت به صورت ناموفق به اتمام رسید و تحقیق روی این غول ها تنها از طریق تلسکوپ های پیشرفته انجام گرفت. اما اکنون با کمک جیمز وب می توان مطالعه بهتری روی اورانوس و نپتون انجام داد. طبق بیانیه های منتشر شده احتمالاً دما و ترکیبات موجود در اتمسفر هرکدام از این سیاره ها توسط دانشمندان بررسی خواهد شد.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال