نام دستگاه‌های دریافت کننده iOS 10 اپل به همراه زمان دقیق عرضه به‌روزرسانی اعلام شد

طوفان ناشی از رویداد اپل در 17 شهریور (البته به نظر می‎رسد) فروکش کرده است و در بین اخبار مطرح شده در آن رویداد تاریخ رسمی عرضه‎ی سیستم‎عامل iOS 10، یعنی جدیدترین نسخه‎ی سیستم‎عامل اپل برای دستگاه‎های iOS قرار داشت. شاید شما هم جزو افرادی باشید که این تاریخ را به یاد نیاورید، چون اخبار […]

طوفان ناشی از رویداد اپل در 17 شهریور (البته به نظر می‎رسد) فروکش کرده است و در بین اخبار مطرح شده در آن رویداد تاریخ رسمی عرضه‎ی سیستم‎عامل iOS 10، یعنی جدیدترین نسخه‎ی سیستم‎عامل اپل برای دستگاه‎های iOS قرار داشت. شاید شما هم جزو افرادی باشید که این تاریخ را به یاد نیاورید، چون اخبار بسیاری در آن موقع مطرح شدند که به نسبت سایرین مهم‎تر بودند. طبق اعلام اپل تاریخ عرضه‎ی رسمی iOS 10، 13 سپتامبر یا به عبارتی 23 شهریورماه است.

در این تاریخ تمامی دستگاه‎هایی که امکان پشتیبانی از iOS 10 را داشته باشند، آپدیت آن را دریافت می‎کنند. با آن‎که اپل به صورت دقیقی زمان عرضه‎ی این آپدیت را برای آیفون یا آی‎پد اعلام نکرده است، ولی طبق سابقه‎ی این شرکت می‎توان حدس‎هایی زد.

در گذشته و برای نسخه‎های قدیمی‎تر iOS، اپل سیستم‎عامل جدید خود را در حدود 10 صبح به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام عرضه کرده بوده است، یعنی اکثریت کاربران آمریکایی تا ظهر یا، در بدترین حالت، چند ساعت بعد این آپدیت را دریافت می‎کنند. در همین حین، کاربران اروپایی در حدود شب و شرقی‎ترین قسمت‎های آسیا احتمالا در اوایل روز 14 سپتامبر، آن را دریافت کنند.

به این شیوه، بخش زیادی از دستگاه‎های iOS زمانی که آیفون‎های 7 و 7 پلاس، سه روز بعد از این تاریخ یعنی 16 سپتامبر، وارد بازار شوند دارای iOS 10 خواهند بود. در رابطه با دستگاه‎های دریافت کننده‎ی این به‎روزرسانی، لیست زیر به طور کامل آن‎ها را نشان می‎دهد. توجه داشته باشید که گوشی آیفون 4 اس آپدیت iOS 10 را دریافت نخواهد کرد:

%d9%86%d8%a7%d9%85-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa-%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-ios-10-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%a8%d9%87-%d9%87

توجه داشته باشید که اگر جز افراد شرکت کننده در طرح بتای اپل هستید و در چند ماه گذشته با نسخه‎ی بتای iOS 10 کار می‎کردید، نسخه‎ی golden master آن باید برای دستگاه شما در حال حاضر ارائه شده باشد.

هم‎چنین به یاد داشته باشید که بعضی از قابلیت‎های جدید iOS 10 تنها برای دستگاه‎های جدیدتر به چشم خواهند بود. به عنوان مثال، قابلیت بلندکردن دستگاه به منظور روشن کردن صفحه‎‎نمایش تنها مختص گوشی‎های iPhone SE، آیفون 6 اس یا مدل‎های جدیدتر است و گوشی‎های آیفون 5، آیفون 5 اس و هم‎چنین آیفون 6 و آیفون 6 پلاس با این قابلیت سازگاری ندارند.

مقاله‎ی زیر نیز ممکن است مفید باشد:

21 قابلیت مخفی در iOS 10

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال