ویژگی امنیتی جدید iOS 16 برای مقابله با بدافزارها رونمایی شد

اپل برای مقابله با تهدید های خطرناک بدافزارها از یک ویژگی امنیتی جدید رونمایی کرد. این ویژگی قرار در سیستم عامل جدید این شرکت مانند iOS 16 در پاییز امسال رونمایی شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در وب سایت خود از یک قابلیت امنیتی جدید به نام Lockdown Mode یا […]

اپل برای مقابله با تهدید های خطرناک بدافزارها از یک ویژگی امنیتی جدید رونمایی کرد. این ویژگی قرار در سیستم عامل جدید این شرکت مانند iOS 16 در پاییز امسال رونمایی شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل در وب سایت خود از یک قابلیت امنیتی جدید به نام Lockdown Mode یا حالت قرنطینه رونمایی کرد که می تواند برای محافظت از افرادی مانند خبرنگاران مورد استفاده قرار بگیرد. این افراد به دلیل شغل خود ممکن است با تهدید های خطرناکی از جمله بد افزارهای Pegasus مورد حمله قرار بگیرند. در صورت استفاده از این قابلیت در واقع عملکرد های آیفون، آیپد یا مک محدود خواهد شد و بدین ترتیب دسترسی بد افزارها نیز کاهش می یابد.

 در این قابلیت شاهد ویژگی های امنیتی در بخش‌های مختلف خواهیم بود. به عنوان مثال در صورت فعال بودن آن در قسمت پیام ها تمامی فایل های پیوست شده مسدود خواهند شد. همچنین پیش نمایش لینک ها نیز به همین صورت نمایش داده می شود. برقراری تماس های فیس تایم، اتصالات سیمی آیفون با رایانه در حالت قفل بودن دستگاه نیز غیرفعال است. حتی برخی عملکردهای وب مانند جاوا اسکریپت نیز با فعال بودن این قابلیت مسدود شده و تنها در صورت تایید دستی کاربر قابل استفاده است. همچنین کاربران نمی‌توانند یک پروفایل جدید یا دستگاه جدید را در زمان فعال سازی این قابلیت اضافه کنند. اپل می گوید در صورت کشف نقص امنیتی در این قابلیت توسط محققان این شرکت جوایزی تا سقف ۲ میلیون دلار به آنها پرداخت خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال