اپلیکیشن‌های iOS آسیب پذیری بیشتری نسبت به اپلیکیشن‌های اندروید دارند

به علت این که این پلتفرم از طراحی خاصی بهره می‌برد، اکثر ما هنگامی که صحبت از آسیب‌پذیری برنامه‌ها در گوشی‌های هوشمند می‌شوند، سیستم‌عامل اندروید در ذهن ما شکل می‌گیرد. حتی این روزها به سختی می‌توان برنامه‌ای را پیدا کرد که باعث صدمه دیدن به پلتفرم اندروید شده و از طریق گوگل استور شاهد آسیب‌پذیری […]

به علت این که این پلتفرم از طراحی خاصی بهره می‌برد، اکثر ما هنگامی که صحبت از آسیب‌پذیری برنامه‌ها در گوشی‌های هوشمند می‌شوند، سیستم‌عامل اندروید در ذهن ما شکل می‌گیرد. حتی این روزها به سختی می‌توان برنامه‌ای را پیدا کرد که باعث صدمه دیدن به پلتفرم اندروید شده و از طریق گوگل استور شاهد آسیب‌پذیری اندروید باشیم. حال گزارش‌های جدید منتشر شده نشان می‌دهد که آسیب‌پذیری برنامه‌های iOS بسیار بیشتر از برنامه‌های اندروید بوده و این آسیب‌پذیری‌ها از شدت بیشتری نیز برخوردار هستند.

در گذشته این فکر اشتباه وجود داشت که اپل به خاطر اینکه دسترسی برنامه‌ها به بخش‌های گوشی را محدود می‌کند و خود نظارت جدی بر برنامه‌های منتشر شده دارد، از آسیب‌پذیری کمتری بهره می‌برد اما گزارشات منتشر شده دقیقا برعکس این مسئله را نشان می‌دهند. براساس این گزارش‌ها، 40 درصد از آسیب‌پذیری‌ها در iOS رخ می‌دهد و شدت آن‌ها نیز بسیار زیاد است؛ این آمار برای اندروید تنها 36 درصد بوده است. گزارش منتشر شده از دو شرکت Checkmarx و AppSec نشان می‌دهد که برنامه‌های منتشر شده در iOS هر کدام 9 آسیب‌پذیری دارند در حالی که این رقم برای اندروید کمتر بودههر چند رقم دقیقی برای اندروید منتشر نشده است.

فاش شدن اطلاعات شخصی، رمز‌های عبور و ورود و خروج به اپلیکیشن‌ها از مهم‌ترین آسیب‌پذیری‌های پیدا شده در برنامه‌ها هستند. شاید اپل در نسخه‌های بعدی سیستم‌عامل خود فکری به حال این مشکلات کند و هر چه سریع‌تر شاهد کاهش میزان آسیب‌پذیری این پلتفرم محبوب باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال