اشتباه آیفون ۱۴ در تشخیص حرکت ترن هوایی به جای تصادف و تماس با اورژانس

گوشی آیفون ۱۴ به اشتباه حرکات ترن هوایی را به عنوان تصادف کاربر در نظر گرفت. این گوشی پس از تشخیص با اورژانس نیز تماس میگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از ورج، هنگامی که کاربر سوار ترن هوایی میشود قابلیت Crash Detection به اشتباه آن را تصادف تشخیص […]

گوشی آیفون ۱۴ به اشتباه حرکات ترن هوایی را به عنوان تصادف کاربر در نظر گرفت. این گوشی پس از تشخیص با اورژانس نیز تماس میگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از ورج، هنگامی که کاربر سوار ترن هوایی میشود قابلیت Crash Detection به اشتباه آن را تصادف تشخیص داده و با اورژانس تماس میگیرد. اپل در هنگام معرفی گوشی آیفون ۱۴ قابلیت تشخیص تصادف در این گوشی را معرفی کرد که در زمان تصادفات شدید و عدم هوشیاری بطور خودکار با اورژانس تماس میگیرد.

در پی تماس اشتباه آیفون پلیس چندین مرتبه به محل حادثه مراجعه می کند اما مشکلی مشاهده نمیشود. در نهایت مشخص می‌شود گوشی آیفون نسل جدید حرکات تند ترن هوایی را همانند تصادف در نظر گرفته است. اپل ماه گذشته از قابلیت تشخیص تصادف در گوشی های آیفون ۱۴ و همچنین اپل واچ سری ۸ رونمایی کرده بود. درون آنها حسگرهای شتاب سنج و ژیروسکوپ قوی وجود دارد که مبتنی بر تصادف شبیه سازی شده آموزش دیده اند. به همین دلیل در صورت وقوع تصادف هشداری روی صفحه مشاهده می‌شود و در صورت عدم واکنش کاربر به آن، ۲۰ ثانیه بعد با اورژانس تماس اظطراری گرفته می‌شود.

در این هنگام با پخش یک پیغام صوتی در زمان تماس با اورژانس تصادف را به آنها اطلاع می دهد. همچنین محل تصادف نیز برای اورژانس ارسال میشود. تاکنون آیفون های بیشماری به صورت اشتباه تصادف را تشخیص داده اند. یکی از این نمونه ها تماس با اورژانس در زمان سوار شدن کاربر روی ترن هوایی اتفاق افتاده است. به گزارش وال استریت ژورنال حتی در زمان پخش پیغام صوتی آیفون صدای جیغ افراد روی ترن نیز شنیده میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال